Gå til innhold

Jeg hater sjefen hans!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Igår var jeg i ELENDIG form, bekkenet var grusomt, jeg var kvalm, for lite søvn, pollenallergi og migrene, det meste var jævlig. Leverte datteren vår i barnehagen og dro hjem for å hvile fordi jeg var så utenfor. Da klokka ble 1300 ringte jeg mannen min og spurte om han kunne gå fire for å hente henne. Han sa,"men det er jo mandag" - mandag er en dag de har en slags "uskreven lov" om at allejobber overtid fordi det kommer så mye ekstra på jobben hans denne dagen. Jeg ble jo selvsagt sint og sa at jeg forsto det men atjeg måtte vel være viktigere enn de ekstra mengdene idag, jeg hadde jo ikke spurt om det om jeg ikke trengte at han hentet.

Han skulle spørre sa han, og det gjorde han. Ringte meg opp 1530 og hadde spurt den sinnssyke sjefen sin om han kunne få gå 1600 - som faktisk ER arbeidstiden hans, 8-16. Nei, for sjefen skulle gå først, han hadde vært der siden 0400 så han skulle gå før mannen min. Mannen min sa at jeg var dårlig og at ungen måtte jo hentes. Da klikket sjefen hans helt, som han alltid gjør og skrek at "Du og xxx(en annen på jobben) ødelegger så mye! Ungen hans er alltid sjuk og han må gå tidlig, hvis dere ikke kan få de kjerringene deres til å stramme seg opp og hente eller være hjemme med ungene så kan dere slutte. Eller nei. Ungene burde vært skutt. Jeg HATER unger".

Dette er jo ikke det første upassende han har sagt, men han sa at om mannen min dro 1600 og hentet A så ville både han og xxx få "konsekvenser" av det. Så han hentet henne ikke og jeg gikk skjelvende i smerte bort til barnehagen og hentet henne. Lite kult.

Det verste er at det hjelper ikke å si ifra til verneombud osv, han har fått såå mange klager denne sjefen, men han får bli fordi han er teknisk sett veldig god til å få plassen til å gå rundt, selv om alle der virkelig misliker han for oppførselen hans.. :-(

Ikke så lett å bytte jobb heller fordi det er jo ingen ledige jobber i detm arkedet nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra til Arbeidstilsynet! Han har jo truet ungene deres.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Han har sagt det tusen ganger før. Han mener det jo ikke, han er bare gal og bitter og burde aldri vært sjef.

Skrevet

Hva med att gå direkt til arbeidstilsynet? Det er vel ikke lov att tvinge sine ansatte til "organisert" overtid hver uke? Ring anonymt o spør vad de synes?

Skrevet

Uansett om han mener det han sier eller ej så er det ju ikke lov att true om sådant...

Skrevet

Jeg har også jobbet for en psykopat og han hadde en sak mot seg i tingretten men det skal veldig mye til før domstolen sier at man ikke kan være sjef, det hjelper visst ikke å bare være sprøyte gal. Min sjef var litt mer utspekulert så han sa ikke ting så direkte, men det var underforstått men vanskelig å "ta tak i" om du skjønner. Din mann og hans kollega har sikkert nok utsagn mellom seg til å ha en sak. Greit at arbeidsmiljøet blir verre om de går videre med dette, men jeg ville heller prøvd å presse ham ut enn å slutte i jobben selv. Det er jo han som er problemet. Snakk med en advokat som har arbeidsrett som spesialitet. Det finnes mange sånne psyko-sjefer, men jeg tror det er få som gjør noe annet enn å bare godta det.

Skrevet

da hadde jeg jaggeu meg sagt opp- for en slik sjef hadde ikke jeg orka og jobbe for .... psykopat i hode han der ja .. gått til arbeidstilsynet og deretter meldt fra til høyere holdt. Er mannen din organsisert ?? Isåfall kan han ringe dit og ting blir kanskje utført !!

Skrevet

Så lenge man fortsetter å gjøre som sjefen krever oppnår han jo det han ønsker og kommer til å fortsette... Jeg ville enten tatt kampen via tillitsvalgtapparatet og Arbeidstilsynet eller sett meg om etter en annen jobb. Hvis det ikke er jobber i akkurat det samme markedet, ville jeg heller gjort noe annet i en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...