Gå til innhold

utblåsning ( langt og hormonelt )

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke hatt tid til å jobbe mellom barna, da det ikke er to år mellom noen av dem. vi har da ikke to biler så jeg står opp med di to eldste( som har 50% barnehageplass) og gjør dem klar til å gå i barnehagen. så tar han dem med seg i barnehagen. så tar eg huset og lillegutt på 17 mnder ( venter nr 4 til høsten). dette har pleid å fungere fint, eller i hvert fall fint for han, som kan sette seg med beina på bordet når han kommer fra jobb, bli servert middag og til og med få ferdigsmurt niste med på jobb. Men i dag ble jeg pottesur på han. Støvlene til en av barnehageungene våre låg i bilen, så jeg sa at han kunne skifte fra sko til støvler når han kom ut i bilen. da sa han " nei du kan springe ut etter dem, viss det blir sånn tull om morgenen så gidder jeg ikke". så sa jeg " i di fleste familier så ville mannen latt mora sove, mens mannen stelte ungene om morgenen og tok di med seg på jobb, for da ville det ikke vere vits at begge stod opp" så sa han " i di fleste familier pleier mora å gå på jobb og, du kan gå å sove når vi er gått". trur han virkelig at jeg kan sove? nå skal jeg ta opp lillegutt, som straks våkner, ta oppvasken etter frokost, henge opp klær og rydde og støvsuge, og gjøre alt som trengs i huset, så skal eg ta meg av en vilter ett åring samtidig. viss jeg kunne vert på jobb, hadde jeg vert på jobb, men nå var vi så domme i fjor at vi ikke søkte barnehage plass til han i år, og jeg før en mnd etter barnehaagen begynner i høst.

vi hadde ikke panlagt denne fjerde ungen, så jeg tenkte at minsten skulle gå i barnehage til høsten og jeg skulle begynne å jobbe.

off, ikke meninga å syte, men jeg synes ikke han skal klandre meg for at jeg ikke jobber når jeg faktisk tok opp med han i fjor om vi skulle søke plass da. men nei, jeg kunne gå hjemme det ekstra halve året.

jeg hadde ikke klagd i dag hadde han bare giddet å bytte sko på henne og ikke sagt det der til meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å droppe husarbeidet idag og sove når du har mulighet til deg - lillegutt har vel hvertfall en lur i løpet av dagen? Ingen middag på bordet når han kommer hjem, og husarbeidet er ikke gjort, så kan du si at siden han tror du sover hver dag, så kunne han se hvordan det ble når du faktisk gjør det.

Skrevet

hehe, ja det skulle tatt seg ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...