Gå til innhold

Må enn ha resept for å kjøpe nutramigen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på litt over 8 mnd, og begynner å lure på om han har melkeallergi, eller er ømfintlig for melk?

Han har vært det som kaldes en"urolig" baby helt fra han ble født, mye gulping, mye grining og hard mage... Den siste uka har ha hatt skikkelig oppkast når han får noe med melk i. Har vært til helsesøster og lege med han. Legen videresendte oss til sykehuset for å ta div blodprøver, men han testet kun for sykdom, og gutten min virker ikke syk.

Etter å ha lest mye på nettet ser jeg at symptomene kan stemme med melkeallergi, har jo ingenting å tape på å teste det ut? Noen med lignende erfaringer eller råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke resept for å få ut den på apoteket nei. Men ta vare på kviteringene dine. For har han melke allergi så får du igjen pengene.

Nutramigen er en del dyrere enn vanlig mme.

Du får tatt blodprøver for å se om det er det han har eller ikke. Vi tok sånne prøver.

Prøv å kjøp en sånn boks og se om det blir bedre. Er jo verdt et forsøk:)

Skrevet

Ja, det var det jeg også tenkte, det skader ikke å prøve det ut. Hjelper det ikke, så har vi i det minste gjort et forsøk. Det er grusomt å se på at min lille gutt ikke har det godt.

Takk for svar, da skal jeg kjøpe nutramigen og singlac grøt i dag.

Skrevet

Bare vær forberedt på at det kan hende han grynter litt på nesa når han drikker det og kanskje drikker litt mindre enn vanlig. Det er anderledes smak på det og han må tilvennes den nye smaken:) Og gi det noen dager.

Ja det er ikke noe moro å se på at dem har det vondt.

Lykke til da:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...