2gutter:) Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Hei. Babyen vår på snart 7 mnd holder på å gjøre oss gal på natta! Var oppe så ofte rundt 6 mnd alder at vi bestemte oss for å nattavvenne. Gikk bra noen netter, der han bare var oppe 2-3 gang å fikk pupp tidligst kl 05. funket fint å han sov til ihvertfall 7\07 noe han aldri gjorde før. Men etter noen dager var det tilbake til gamle synder. Fra han legger seg i 20tia å til han våkner 7-730 kan han være våken 15-20 gang!! Kan sove 2 timer i strekk å deretter våkne flere ganger i timen. Gir han sutt å han sovner, men sover ofte bare 5-10 min før han våkner å skriker. Hva skal vi gjøre? Er vi for snar til å gi sutt? La han skrike litt mere kanskje? Har en storebror som vi helst vil ikke skal våkne. Må legge til at han er verdens blideste og lettvinte baby på dagtid/ettermiddagen.
En til kansje?!? Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Har du prøvd å lese boka sov godt av karin Naphaug? hvis ikke du blir noe klokere av den går det ann å ringe henne for råd til akkurat ditt barn, koster endel, men vet om mange som har fått god hjelp.
Septemberprinsen Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Han er ikke sulten da? Kan kanskje være en ide med et drømmemåltid/vellingflaske før leggetid? Nå vet jeg ikke hvor mye mat han får i løpet av dagen, men det kan jo være sult som gjør at han bare roer seg i 5-10 min med smokken.
KarinB Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 jeg tenkte også på det at han kan være sulten. Men mitt råd er å ikke gi mer mat på natta, øk heller mengde eller hyppighet på dagen. kan feks gå 2,5 timer mellom hvert måltid i stedet for 3, da får du in et ekstra måltid i løpet av dagen. Når de små vokser krever de mer mat, kan hende han er inne i en vokseperiode og trenger mer. Dersom han er 7 mnd gammel kan han godt få iallefall 3 faste måltider, to med grøt og et middagsglass. Kan også gi litt mellommåltider med fruktmos iblandet med havregryn. Ikke gi mer mat på natta, det er iallefall det de sier overalt hvor jeg har lest om nattesøvn til babyer. Alle sier det samme, gi mer på dagen! Hva med å feste smukken m ed en feste snor i pyjamasen? Da kan han kanskje finne den selv. Jeg vile også prøvd om ikke noe fungerte, å sende storebror bort i helgen og la babyen få skrike litt på natten. Da finner han kan skje ut av hvordan han kan roe seg selv ned og finne søvnen på egenhåndn uten at mor komme løpendes med smukken med en gang? Vår baby fant smukken selv ved 7 mnd alder, jeg lot ham gråte, gikk inn hvert 5 min inntil gråten gikk over til sutring. Da gikk jeg inn med mye lengre mellomrom, hørte på gråten at det ikke var noe vits at jeg gikk inn. tilslutt sovnet han med smukken i munnen og det har aldri vært noe problem siden:)
2gutter:) Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2009 Takk for gode svar! Tror egentlig ikke han er sulten. Han spiser 2 grøtmåltider + 1 middagsmåltid. Banan/fruktmos innimellom måltidene å pupp selvfølgelig, så tror han får i seg det han trenger. Er en stor gutt Har lest Naphaug sin bok, men ble ikkje så mye klokere... Men skal prøve å la han skrike litt mere på natta, men problemet er bare at han blir helt krakilsk! Å da tar d flere timer å roe han ijenn. Men er det dumt at han får pupp etter 05? I dag ville han ikke ha, så sulten virker han jo ikke. Han bare skreik å nekta å ta pupp... Huff vet det er mange som sliter med dette, men er sååå tungt mens det står på!
KarinB Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 kom til å tenke på en ting. kan jo hende ha styrer med tennene? Det er jo tien for det. Kanskje du kunne kjøpt noe å smøre på gomene å se om det hjelper? Går jo ikke alltid ann å SE om han han har vondt i gomen eller ikke, så det er jo bare å prøve seg frem og utelukke det siden. Jeg prøvde først den dentinox eller noe sånn, funket ikke. Jeg smører nå på flytendes paracet, funker kjempe bra! Vet flere andre også som sverger til flytendes paracet på tann-vondt.
husmus &2 Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Ja la han skrike litt så går det seg sikkert til! Jeg klarte ikke helt å la vær, men jeg synes ikke det virker som han får så mye mat på dagtid jeg, så jeg anbefaler deg å prøve et måltid til. Enten mme, velling eller grøt.
Septemberprinsen Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Til å være 7 mnd og i vekst, synes ikke jeg heller det er så mye mat på dagtid for gutten din (og mm metter jo ikke så mye lengre nå som han er blitt 7 mnd). Men du kjenner ham jo best. Mulig at det er tenner også, men å la ham ligge å gråte til han nlir krakilsk, synes jeg bare høres barbarisk ut.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Holder en knapp på tenner jeg også! Her fikk jenta mi FEM nye tenner på en gang i forrige uke (er 7 mnd), og jeg kan love deg at det var mye baluba på natterstid. Våknet hyppig, sutret i søvne, inn med smokken sikkert tusen ganger. Ble nesten litt lettet da jeg endelig oppdaget de fem små tannstubbene som var på vei;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå