Gå til innhold

Sin egen termin, hvor "påståelig" skal en vær..


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på overtid i forhold til min egen termin som var den 15.mai.. Ultralydterminen er 22.Mai, en uke etter min... Jeg har de siste dagene begynt å tenke på den lille risikoen det kan være for barnet når en går over tiden, og det engster meg litt at jordmor og lege bare går ut fra ultralydterminen,.. Jeg kan jo rissikere å gå tre uker over min egen termin før de setter meg i gang.. Å det er jo ikke bra for barnet.. Jeg har en god vennine som mistet sitt barn når hun kom på sykehuset og skulle føde, så jeg er kanskje litt preget og det blir litt ekstra tanker rundt det fordi jeg har opplevd det så nært...

 

Dette har ikke noe med at jeg er lei av å gå gravid.. Klart jeg kunne tenke meg å sluppe de hovne beina, og den tunge kroppen med de plagene som en har som høygravid, men jeg kunne holdt ut i to-tre uker til jeg, hvis jeg var 100% sikker på at det ikke fantes noen fare for den lille ved det..

 

Jeg er nemlig ganske så sikker på min termin, har full kontroll på når den lille spiren begynte å vokse.. Jeg kjente eggløsningen den 20 August, samleie skjedde tre dager før, så jeg tenkte at OOoooops, her kan kanskje noke skje.. Akkurat 14.dager etter tok jeg en test.. Å det er jo så tidlig en kan ta en test, å den var positiv.. Ingen samleie etter den dagen... Men i følge ultralyden så ble jeg vist gravid en uke etter.. Å det er litt rart, for da måtte cellene ha levd i veldig mange dager, i tilegg til at testen ikke burde vært positiv..

 

Uff, mange tanker dette her på natten.. Som dere ser, så fikk jeg ikke sove i natt, så jeg stod likså godt opp i stede for å ligge og vri meg.. ;)

 

Men hva tenker dere, noen i lignende situasjoner, og hva sier deres jordmødre/leger?? Hver gang jeg nemner min egen termin, blir jeg "stoppet" og de siser at de går utfra ultralydterminen.. Synes det er litt rart når jeg er så sikker som jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte. Min termin er 10 mai, lege 12 mai og UL 15 mai. Det er fem dager i forskjell. Mao er jeg 9 dager på overtid nå. Har tenkt å ta det opp med sykehuset når jeg skal på overtidsvurdering. 12 mai er nok mest realistisk siden de regner et svangerskap til 40+3 uker.

 

Har også noen veldig triste eksempler på hva som kan skje om en går for lenge over tiden. Dessuten er det ikke å komme bort fra debattene på TV hvor allerede to sykehus i Norge har begynt å sette igang fødsel etter en uke (her er det 12 dager).

 

Skal til jordmor i dag og håper hun stripper meg og fødselen setter i gang av seg selv i kveld. Det gjorde den forrige svangerskap.

 

ellers lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har det likedan. Min menstermin som jeg er ganske så sikker på er 11. mai. UL-termin er 23.mai. Da jeg fødte ørstemann, kom hun på UL-termindatoen som var en uke etter min menstermin. Da sa jm at hun hadde ligget over tida, for hun var tørr i huden og veldig skrukkete, sånn som overtidsbarn ser ut.

 

Fra første stund dene gangen har jeg bekymra meg for akkurat det der, og siden ingenting har skjedd og det er 4 dager til UL-termin men en uke over menstermin fikk jeg mast meg til at jordmor ringer sjukehuset på mandag (da har jeg ny kontroll hos jm) og prøver å få til et møte med legen der, og en ultralyd for å se åssend et står til. Og jeg kommer til å være sta som et esel og kreve å bli satt igang neste uke, og ikke 6.juni som UL-terminen tilsier så får vi se om jeg får det til.... JM skal strippe meg neste mandag da, så kanskje det setter igang av seg selv..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og samme her: er 12 dager på overtid i følge menstermin (som jeg VET stemmer) og 3 dager på overtid i følge UL termin. Det er noe dritt. Hvis sykehuset ikke tar meg inn til overtidskontroll (er bestilt ut ifra menstermin) så kommer jeg nok til å gjøre en sak ut av det. Dessverre finnes det risikoer med å bli satt i gang også. Les artikkel her på disse nettsidene om overtid. Det er liksom ikke noe bra å gå på overtid uansett.

I dag skal jeg gå en laaaaaaang tur...kanskje det gjør susen. Sex gir bare maserier, samme med andre råd. Det blir bare slitsomt.

Lurer på hvem som føder først her jeg :o)) blir spennende å se :) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. ser ut som det er flere i samme "båt" som meg ja..

 

Jeg skal til jordmor i morgen, å hun sa sist at hun skulkle undersøke meg da, se om jeg var klar og evt strekke litt på meg.. (Det er vel det dere kaller stripping?? At hun strekker litt oppi der???)

 

Å jeg kommer til å kreve å komme inn på sykehuset like over helgen hvis det ikke hender noe etter jeg har vært ho henne.. Da skal de få ta ultralyd å se at blodgjennomstrømmingen i navlestrengen er bra, og at jenta mi har det fint.. =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...