Miss Misantrop Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg hadde en gang i tiden verdensbeste, verdensbeste oppskrift. Den gikk dessverre tapt i flyttingen og siden jeg fikk den av en pasient der jeg jobbet kan jeg heller aldri få den tilbake. Noen av dere som har en god oppskrift til meg?
soleia Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Vil berre anbefale www.detsoteliv.no på det varmaste. Der er det over 2000 kakeoppskrifter med bilete. Søk på verdens beste, så får du fleire treff. Har ikkje prøvd akkurat denne oppskrifta sjølv, men omtrent alle oppskrifter her inne er prøvebaka før dei vert lagd ut.
Miss Misantrop Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 Tusen takk, Soleia. Siden kommer til å komme godt med.
frujan Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Hei:) Jeg har en kjempegod oppskrift på verdens beste:) 200 gr.melange smør 200 gr sukker 5 eggeplpmmer 200 gr.hvetemel, siktet 2ts bakepulver 2ts vaniljesukker 10 ss melk smør og sukker røres hvitt, rør inn eggeplommene en etter en. tilsett vekselsvis hvetemel og melk. fyll røren i en bakepapirkledd langpanne. marengs:5 eggehviter 200gr.sukker stivpiskes, legg marengsmassen i ett lag oppå deigen, dryss hakkede mandler eller daimkuler over. stek kaken i 20-25 minutter til marengs er sprø. avkjøl kaken å del i to like deler, bland en pakke kremfløte med en pakke vaniljekrem eller romkrem.legg kremen som fyll på den ene delen å ha den andre oppå.(jeg liker best det vaniljefyllet som man pisker med 4 dl melk å har 15 min i kjøleskapet før man pisker det lagme kremen) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå