Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor blir man uglesett om man velger KS for å bevare underlivet? Er dere klar over hvor mange som faktisk får plager der nede?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Er du klar over hvor mange som får trøbbel med heng over arret i ettertid? Og er du klar over hvor mange som IKKE blir herpet nedentil etter en fødsel eller 2? Jeg har hatt både KS og vaginal fødsel, og er ikke herpet noen steder, hverken ved arret på magen(fra navlen og ned) eller nedentil. Hadde det ikke vært for arret på magen, så kunne kroppen ha gått for å ikke ha født barn;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Heldig du da, ikke alle som er så heldig. Og, ja jeg vil heller ha en herpet mage enn et herpet underliv
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har faktisk tatt ks for å bevare underlivet....' Men det bør kanskje nevnes at jeg måtte det fordi jeg har blitt såpass ødelagt nedentil under en annen fødsel at legene ikke ville risikere at alt gikk opp igjen da ;o)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Mye man gjør for skjønnheten nedentil i såfall, men ikke tenker på barnet sitt. Fakta er jo at det er en viss risiko for at barnets lunger kollapser siden de ikke blir klemt i fødselsprosessen ved KS, slik de blir ved vaginal fødsel. Men alt for vaginaen. Juhu.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Drøyt av deg å si "for skjønnheten". Det viser bare at du overhode ikke vet hva du prater om. Som om det er skjønnheten der nede jeg snakker om...du er ikke mye god. At lungene "kollapser" er svært svært sjeldent.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Jeg fikk blodpropp i lunga etter KS, og får derfor ikke lov til å få flere barn. Litt kjipt det også... Men jeg *valgte* ikke KS da, det bare ble sånn, seks uker før termin... Har født to barn vaginalt før det, og har ingen plager med underlivet. Utrolig glad det ikke var med førstemann det ble KS med "bivirkninger"...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 tror ikke det er så lett å få keisersnitt på det grunnlaget.gikk med tvillinger.en lå på tvers og en satt med rompa ned,måtte krangle meg til keisersnitt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 De fleste plager kan fikses på ..staten betaler. Har nå fått tre barn og musa er like trang som før. Men det kan gå litt tid før alt normaliserer seg.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Fikk masse problem etter mitt ks. De første mnd med lillejenta mi ble helt ødelagt!! De to neste gangene valgte jeg å føde vaginalt, og var frisk med en gang etterpå! Deiig. Like trang og fin som før, men har ett stygt arr der de tok ks...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #11 Skrevet 19. mai 2009 Hvorfor gidder alle dere som ikke har plager nedentil å mase om det? Vet jo at det går som oftest bra. Men spørsmålet var hvorfor blir man uglesett om man ikke ønsker å ta noen sjangser med underlivet? er ikke det et ganske viktig sted på kroppen? det er uendelige mørketall på skader i underlivet forårsaket av fødsel, det hender langt flere enn man tror. Noen skader blir også regnet som en "normal" endring etter fødsel, og mange blir bedt om å leve med disse såkalte "normale" endringene. Jeg er sikker på at hadde det vært menn som hadde født så hadde KS vært langt mer akseptert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå