Gå til innhold

66 år gammel kvinne er gravid!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en stor drøm for henne så må hun jo kose seg. Håper for hennes del at hun er en sprek 66åring. Og at hun lever lenge slik at hun får oppleve barnet sitt i flest mulige år.

Er jo kun hun som vet om kroppen takler et svangerskap og om hun takler årene etter det.

Skrevet

Egentlig så burde ingen over 30 få barn...ja til nød 32 da...

Skrevet

Jeg syns det er fryktelig egoistisk å få barn når hun er så gammel. Kan ikke være morsomt for barnet å ha en så gammel mor.

Skrevet

Anonym 00:06: Er det verre å ha en gammel mor, enn for de som bor hos sine besteforeldre av ulike grunner da??? Kan da være en god oppdrager uansett alder

Skrevet

Ja, det er verre!

Det er jo kunstig og ekkelt å ha en så gammel mor.

Hadde vært bedre om hun var bestemoren! Det hadde vært mer naturlig i den alderen.

Skrevet

Haha, oppdragelsen vil jo være akkurat den samme!!!

Skrevet

Det som er ille er jo at dette barnet ikke får noe spesiel nære familie å være hos om moren skulle falle fra innen kort tid

Skrevet

Noen som kunne tenke seg å gjøre det samme?

Skrevet

Satser heller på å bli ferdig med barna i ung alder :)

Er nok en grunn til at kroppen slutter å produsere egne egg.

Skrevet

"Egentlig så burde ingen over 30 få barn...ja til nød 32 da..."

hahahahahahahaha!

Skrevet

I forhistoriske tider, da mennesket utviklet seg, ble man bare noen-og-tretti, kanskje toppen 40-45 år gammel. Var jo ikke noen vits i å ha egg for lenger enn det, da. Men de fødte altså til de døde av alderdom.

Og menneskets biologi har ikke endret seg nevneverdig siden da.

Men p. g. a. bedret kosthold og medisin lever vi nå mye lenger, og jeg skulle ønske at biologien hadde holdt følge, slik at man kunne få barn godt inn i 50-60-årene, i hvert fall. Da har jo de fleste 20-40 år igjen å leve, så avkommet kan fint bli voksent og selvstendig før man dør fra det.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Jeg syns det er sykt. Når barnet er 20 er hun 86. Det er litt gammelt for å si det sånn. Tviler på at hun er en sprek ungfole slik som de på 40... Kult å gå med mamma i rullator eller ha hjemmehjelp osv.. Sjukt.

Skrevet

Faen...

Gamle kjerringer blir gravide (og da mener jeg 50 og oppover) men vi som er unge og "friske" skal ikke få bli det??

Hvor er rettferdigheten i det??

Er ikke så lenge siden det var en stor artikkel i Hjemmet om ei på den alderen heller.. Og i England osv blir de jo rett som det er gravide med prøverør fra Russland osv..

Faen..

Skrevet

Oldemoren til barnet mitt er faktisk 67 år... Så for meg er det litt merkelig. Men for all del, hennes valg. Håper det går bra.

Skrevet

Ene oldemora, til mitt kommende barn, blei 70 i år så for meg og blir det litt rart.

Skrevet

Det er faktisk en del fordeler med å være litt mer moden når man får barn også. Kroppen er nok best egnet i begynnelsen av 20-årene, men man har tilegnet seg en del nyttig livserfaring når man passerer 30. For de fleste vil også praktiske ting som fast jobb, hus og generell økonomi være mer på plass når man har flere år på beina.

Men for all del, 66 er i meste laget...

Skrevet

Hun er fra England og er befruktet med prøverørsmetode i Ukraina.

Er jo ingen 66-åringer som produserer egne egg.

Men det må jo ha kostet en del.Håper hun betalte alt selv.

Hun skal sikkert ta keisersnitt også.

Men jammen skal gamla få løpe om er par år hvis hun skal passe ungen sin sjøl!

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke skal dømme noen, eller bry meg. Jeg lever mitt liv og skal bry meg om det, men jeg synes bare det høres litt ekkelt ut med ei 66 år gammel dame som er gravid. Men det går sikkert fint det også. Bare synd at barnet må begynne å ta vare på moren (mest sannsynlig) når han eller hun er 15 år...kanskje før... Jeg hadde ikke syntes noe særlig om å ha en så gammel mor.

Skrevet

Tenk på alle de gamle karene som blir fedre da. Er det bedre? Greit at de får det til for egen maskin, men de får jo ikka akkurat fulgt opp ungen sin de heller...

Ville aldri ønsket meg barn selv i den alderen - blir litt mer egosime enn fornuft!

Ikke for det.I følge noen over her er jeg visst for gammel. Får mitt tredje barn rett før jeg fyller 33. Ha ha.

Skrevet

Jeg møter på en del fordommer hos meg selv her.

Jeg syns IKKE det er OK at en så gammel dame får prøverørsbehandling.

MEN jeg syns det er HELT OK at homofile/lesbiske og ufrivillig barnløse får all den hjelp de kan få for å bli foreldre.

Noen som er flinke med å sette opp pro & contra argumenter som kan hjelpe meg her?

Er jeg fordomsfull?

Skrevet

Det er mange diliammer ut og går, og ofte kan man føle seg dobbeltmoralistisk og fordomsfull. Hvem er ikke det??? Helt normalt.

Jeg synes dette er ille pga av alder, og ikke pga legning.

Det er ikke fordomfullt når man ikke skiller på muligheten mellom kjønn,legning og nasjonalitet. Selvfølgelig kan det være vanskelig å vite hvor grensen skal gå for hva som er for høy alder, men gjennomsnittlig levealder for kvinner i Norge er rundt 80 år (vet ikke hva det er i USA), og ofte blir man skrøpelig før den tid. Derfor mener jeg at det er uansvarlig.

Skrevet

Jeg synes det er alt for gammelt. :/

Men men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...