Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 + 3 nå og kjenner at jeg virkelig sliter med å motstå alle de søte fristelsene som finnes rundt om. Jeg bestemte meg tidlig for å legge meg til gode vaner med sunn mat og lite digg og fråtsnig, men herregud hvor vanskelig det er for tiden! Hvis jeg gir etter for fristelsene får jeg så dårlig samvittight etterpå =( Noen som har det på samme måte? Eller noen som kanskje har noen gode tips til å forebygge suget? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smoothies, nøtter, frisk frukt opphakket kanskje med en dasj dream is til..Var sikkelig godte gris før jeg, men graviditeten gjør meg ikke så sugen. I alle fall ikke på sånne e-stoff ting :)

Opphakketfrukt med vanilje kesam er også godt.

Skrevet

Fruktsalat med revet eller hakket mørk kokesjokolade (70% kakao) og vaniljekesam eller vaniljeyoghurt.

Det er godt, det er næringsrikt, det dekker søtbehovet og er mettende.

Nå er det jo kommet ferske jordbær i butikkene også, noe som er deilig å ha i en salat eller i en smoothie.

Ellers hvis jeg blir veldig søthungrig setter jeg mørk kokesjokolade i et vannbad til det smelter og dypper jordbær i. Greit nok at det er mange kalorier i mørk sjokolade, men det skal visst inneholde mange antioksidanter og det er mer stabiliserende for blodsukkeret enn andre søtsaker.

Skrevet

Takk for gode tips! Jeg skal prøve å være sterk =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...