Gå til innhold

samme som skravle!! mor diskriminerer FAR!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja i mange tilfeller er nok det riktig!!

men personlig begynner jeg å føle at vi mødre blir stilt på sidelinjen for nå skal FAR prioriteres!

ikke misforstå meg! flott at far skal bidra, skulle bare mangle!

men jeg sitter med en følelse av at nå er ikke jeg som mamma så viktig lengre, at jobben JEG gjør med barna kunne pappan ha gjort i stede!

men nå er vi nå skapt slik at pappaene er MENN å mammaene er KVINNER, vi er forskjellige!

å begge kjønn har mye å bidra med som er like viktig for barn, jeg mener at ingen er viktigere.. men LIKE VIKTIG!

er det bare jeg som føler det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg liker ikke dele, så jeg sier bare: Danmark :D

Skrevet

Nei, jeg føler det ikke slik. Egen verdien av å være kvinne teller nemlig ikke for meg.

MEN jeg føler at mange menn IKKE bidrar likt som mor noe jeg mener de dessverre er sosialiserte til (ikke genetisk, tror nemlig ikke på omsorgsgenet) og bidrar de ikke likt vil de heller ikke bety liker mye for sitt barn og skulle derfor ikke ha 1. omsorgsrett i tilfelle samlivsbrudd. Dette er ikke kjønnet, men i min krets har menn brydd seg mindre og bidratt mindre en kvinnene (med noen hedelige untak)

Skrevet

om 1 av 1000 menn tar mer ansvar en kona si, burde det ikke gå automatikk i at mor får hovedomsorgen. tenk på barnet til den ene faren som tar mest ansvar da.

vi må se på individene og ikke på kjønnene.

Skrevet

Det optimale hadde vært om menn fikk like mye permisjon som mor, nettopp fordi begge er like viktig. Nå har kvinner fått så mange rettigheter pga av likestilling, hvorfor skal ikke menn også få det? Dette er jo ikke likestilling.

Selvsagt er mor litt viktigere enn far når det kommer til amming, men på alle andre områder mener jeg at far er minst like viktig som mor.

Dette er ikke diskrimenerende, det er biologi.

Vi må tåle at det fokuseres litt mer på far nå. Det er jo media som fokuserer på dette. Ellers så føler jeg de fleste fokuserer på meg når det kommer til graviditeten, og at far blir litt utenfor... Men det også er naturlig. Det er hos meg forandringene skjer, det er min helse jordmor eller lege sjekker... osv

Skrevet

Av og til lurer jeg på om vi lever i samme verden. Jeg har sett mange menn reise fra barn sine, men kun få kvinner som har gjort det samme. Hva dette kommer av syntes jeg ikke spiller noen rolle så lenge vi setter barnet i fokus.

Skrevet

Så lenge menn ikke kan amme og føde barn er vi ikke like viktige for babyen. En unge bør heller ikke skifte hovedomsorgsperson det første leveåret sitt.

VI ER FORSKJELLIGE.

Når skal dere forstå det og la det som er det beste for BABYEN gå foran hva dere vil.

Skrevet

helt enig med deg HI! lever dere i bobler dere som ikke har skjønt at likestilling i hjemmet forekommer svært sjeldent? å du som ikke tror på omsorgsgenet.: sjekk statestikkene for hvor mange menn som bryter også med barna i et samlivsbrudd iforhold til kvinner. må så klart se ann situasjonen i enkelte tilfeller, men veldig få.. kan ikke si at nå skal ALLE fedre ha rettigheter til alt som kvinner har i forhold til barna sine...

Skrevet

Det er få barn som er politisk korrekte, de vi til mamma når ting er trist og leit. Dessuten vet vi at menn jobber mere og at de tar mindre del i husarbeid. Dette er et valg de gjør. Skulle likt å se de mødrene som fødet barnet for så å gi barnet til faren med ønske om ikke å se det mere. Det er bare å gå inn på debatten snart alenemor her på bim for å se at det er svært mange menn som ikke vil se barnet sitt.

Skrevet

Far har lovfestet rett til LENGRE permisjon enn mor fra 1. juli (10 uker)og all fars permisjon er etter fødsel. Mor har bare lovfestet rett til permisjon i 6 uker etter fødsel og tre uker før, tilsammen 9 uker dersom hun føder på termin da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...