b77h Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei Jeg har blitt skikkelig forkjølet rett etter innsett, for noen dager siden. Startet m halsbetennelse og nå er det snue, hoste, vondt i brystet og føler meg i det hele tatt ikke i form. Er normalt ikke redd for en forkjølelse, men akkurat nå tenker jeg om det kan ha negativ effekt på det som evt deler seg i magen... spesielt når jeg hoster mer og mer... For hvert host deler det seg kanskje en ny tvilling, hihihoho... Noen med erfaring eller råd? Eller beroligende ord, hehe, er vel kanskje det jeg er mest ute etter...
b77h Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 18. mai 2009 og hva med nesespray når man kan være gravid? Er det ugunstig når det er så tidlig og man ikke "deler" blod og næring?
MK73 Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Det skal du ikke bekymre deg for i det hele tatt. Har ikke noen innvirkning på om egget fester seg eller ikke - er nok verst for deg som føler deg ekstra sliten og i tillegg bekymrer deg litt ekstra. De to siste forsøkene mine har jeg kjørt scooter hver dag, over mange humper, små hull og fartshumper - blir virkelig godt ristet på vei til og fra jobb hver dag. Jammen bet småttingene seg fast likevel, selv om det kjentes ut for meg som om jeg ristet dem løs hver dag :-) Nesespray - du kan jo sjekke pakningsvedlegget. HVis det kan brukes ifbm graviditet så er det OK i rugetida. Skulle vanlig nesespray ikke være OK så kan du alltids bruke de der med saltvann (husker ikke hva de heter). Bare tenk på å ta det med ro og bli frisk - det er det beste både for deg og for spiren(e). Kos deg litt ekstra!
*sommer* Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Hei Jeg var også forkjølet ved forrige ivf, men legen sa at det ikke hadde betydnig. De sa bare at jeg ikke måtte ta hostesaft som inneholdt morfin :-) LYkke til!
b77h Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2009 takk for beroligende ord fra dere begge! Var enda verre i dag tidlig, og pga 3 netter m minimalt søvn, så holdt jeg meg hjemme i dag. Må bare prioritere kroppen min nå, selv om jeg har dårlig samvittighet for å ikke gå på jobb...sånn er det jo alltid. men tror bare jeg hadde hengt med nebbet og fått gjort lite uansett. Har sovet masse og snuen renner. Så på nettet i går, og fant både info om at nesespray ikke var lurt, og at det var ok i små doser... Får satse på saltvann fremover for sikkerhetsskyld, og mentolkrem. Nesesprayen gjør at blodårene trekker seg sammen - og det er jo for å unngå det at jeg går på Klexane. Så i mitt tilfelle er det nok tryggest å holde seg unna, selv om nesespray frister mer enn både kaffe og rødvin akkurat nå, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå