*dum&deiLig*™ Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hvordan fordeles sykt barn-dagene hjemme hos dere? (forutsetter at dere er to i husholdningen) Hvordan fordeler dere planleggingsdager?
~sjiraff~ Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Her er det oftes mannen som er hjemme av ulike årsaker.
2stk*perfekteBarn Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Mor er hjemme hver gang.. Med unntak om det blir veldig mye fravær en periode.. da er far hjemme litt også.. Dette er fordi jeg (mor) selv ønsker det og far har sagt at han synes det er greiest. Men han tar selvsagt sin del om jeg ber han om det.
~sjiraff~ Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Svarte litt fort der. Mannen er oftes hjemme på syke barn. Ang. planleggingsdager er det jeg som er hjemme om mannen har dagvakt fordi jeg har en mer fleksibel arb.plass enn han.
Blind Gudinne Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Den som står opp med ungene om morran er hjemme med den som er syk ( når jeg jobber tidlig begynner gubben sent, og omvendt.) Hvis det er sykdom som går over flere dager, deler vi. Ved planleggingsdager bytter jeg til senvakt hvis jeg ikke har det den dagen, så blir jeg hjemme til gubben kommer hjem- da drar han tidligere fra jobb.
Gjest -<<- Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Jeg tar det meste, siden kona stort sett har hatt studier og praksis en god stund nå. Hun tar ting som faller på studiedager e.l.
Chupa chups Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Her er det megling om hvem som har viktigste ærend på jobb den dagen. Har han et møte så drar han. Har jeg møter eller undervisning som ikke kan dekkes av vikar, så drar jeg. Oftest jeg som er hjemme (kanskje 6 av 10 ganger).
*Rutletutt* Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Her er det nok jeg som tar mesteparten...mannen har det stort sett såpass travelt på jobb at det passer dårlig... Planleggingsdager har han tatt faktisk.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Har enda ikke hatt behov for sykt barn-dager. Men regner med bf har henne om han er hjemme, er han ikke det er det vel mor som må til pers.
mamman til to gutter Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Vi tar ca halvparten hver etter hvem som har mest å gjøre på jobben den dagen. Jeg har vel hatt noen flere sykt barn dager, men det var fordi samboeren min og sønnen vår var syke annenhver gang i en periode. Når samboeren min først hadde vært hjemme 2-3dager fordi han var syk selv, så var det veldig kjedelig for han å etter 2dager tilbake på jobb, måtte ringe å si at nå måtte han være hjemme fordi sønnen var syk.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Kommer ann på hva som passer best... Jeg tar som regel planleggingsdager hvis ikke mannen i utgangspunktet har fri:)
Gothminister Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 Deler på det..Slik som nå i neste uke,mandag og tirsdag er planleggningsdager,så tar vi en dag hver.. Blir de akutt syke,så er jeg hjemme den dagen,siden han reiser så tidlig på jobb.. En gang her,så var yngste syk en hel uke,jeg tok man og tirs,og han tok ons og tors,så tok jeg på fredagen igjen,men nå har jo jeg fri hver fredag også da;)
Raych Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 Det varierer etter hvem det passer best for:) Planleggingsdagene tar jeg ettersom jeg får fri med lønn på dem.
FanteGuri Skrevet 19. mai 2009 #15 Skrevet 19. mai 2009 Siden jeg jobber bare 70 %, så er det stort sett mannen min som er hjemme når jenta vår er syk en dag jeg skal på jobb, fordi jeg ofte har vært hjemme med henne noen dager allerede og trenger en pause. På planleggingsdager tar mannen min fri, eller så får vi barnevakt.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #16 Skrevet 19. mai 2009 Ganske likt. Den det passer best for er hjemme, andre på jobb. Planleggingsdagene fordeles også likt. Som lærer må jeg på en del av dem, da tar mannen ungene, men ikke alle planleggingsdager er planleggingsdager, og da er jeg hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå