PAVEEL Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 inspirert av et annet innlegg. ikke alle som kan amme deriblant meg selv (ammet de to første), men i en tenkt situasjon da;-) hadde du gjort det? el er amming for nært og intimt til at du ikke hadde klart det? jeg for min del hadde glatt gjort det. ikke noen betenkeligheter om det heller.
hit og dit Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Om eg var einaste kilde til mat for eit sulten barn.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 For meg er det så intimt og personlig, så det hadde jeg ikke ville gjort. Heller da å pumpe meg for å gi barnet flaske. Er litt usikker på om jeg ville ha gitt et annet barn melk fra meg også.....? Hvis det ikke sto på liv og død, selfølgelig...
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Ja,om det var nødvendig så..Og da mener jeg ikke at mora skulle på butikken.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Har gjort det. Og bortsett fra at jenta her er mørkhåret og den andre lyshåret, merket jeg ikke noen forskjell. De sugde på samme måte:)
Moi 32 Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Ja, dersom det var krise, eller dersom det var over lengre tid(som "amme" da som det heter). Men ville nok aller helst blitt litt kjent med babyen først..
Ranveig R Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Det hadde eg heilt klart gjort viss det var nødvendig og det var greitt for mora. Ser ikkje problemet.
Minafårsøsterellerbror Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Ja det kunne jeg gjort hvis det var nødvendig. Hvis det var forsvarlig med tanke på smitte osv.
LegallyBlond Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Nei, det hadde jeg ikke gjort. For nært og intimt for meg. Men hadde ikke hatt problemer med å gi morsmelk til sykehuset om jeg bodde nært nok, hadde overskudd og melk til å gjøre det =)
Supermamm Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Om det hadde vært helt nødvendig så kunne jeg gjort det ja.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Det kunne jeg sikkert, kanskje ikke hvemsomheldst.. Men om d var til noen jeg kjenner eller jeg på annen måte regnet med d var greit mht smitte (som noen andre også nevenr) skulle jeg nok ha gjort det. Var på nippet til å gjøre d en gang. Mammaen var borte litt lengre enn planlagt, det var varmt og tulla skjønte ikke helt d m flaske. Tror hun var rimelig tørst stakar. Men synes d må være greit for mammaen også, men hadde d vært krise hadde jeg nok bare gjort d ja.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 Nå er ikke jeg noen ammer (har ikke klart å amme noen av gutta mine), men av prinsipp hadde jeg ikke hatt noen problemer med å hjelpe et lite barn som trenger min hjelp, nei. Hadde nok også tenkt på dette med smitte (f.eks overfor hiv-positive barn), men hadde jeg fått forsikringer fra helsepersonell om at det var ok hadde jeg glatt koblet på ungen ;-)
Minnie Mom Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å gjøre det.
Brugda Skrevet 18. mai 2009 #15 Skrevet 18. mai 2009 ja det kunne jeg gjort, dersom det var nødvendig, vel og merke.
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 18. mai 2009 #16 Skrevet 18. mai 2009 det er nok situasjons betinget for meg... tror heller jeg hadde pumpet og gitt på flaske.. men hvis jeg hadde vært i en situasjon der det ikke var mulig å pumpe og det var meg som kunne hjelpe den lille hadde jeg gjort det.. så sant mammaen hadde bedt om det.. snu det på hodet da, hadde du latt noen andre amme ditt barn?
PAVEEL Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 18. mai 2009 detverkeribakhodet: hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det heller så lenge det var en frisk kvinne:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå