Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er helt ferske på dette her, og har sendt inn egenpresentasjon. I dag ringte de, og vi avtalte et hjemmebesøk om 3 uker. Er det noen som kan si litt om hva dette besøket går ut på? Hva ser de etter? Er det vanlig å servere kaffe/kaker eller blir det rart? Jeg aner virkelig ikke! :-) Spennende... Håper noen kan informere meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! :-)

Dette besøket går ut på at de vil bli litt mer kjent med dere, informere dere om kurset og hva dere begir dere ut på, dere kan spørre litt spørsmål osv. Utfra det intrykket dere gir på dette hjemmebesøket, vil de vurdere om dere har bestått "kriteriene" for å bli med på kurs. :-)

Dette er ikke store krav, men de fem ferdighetskravene som omgår stabil økonomi, mulighet til å gi omsorg osv. (du finner mer om disse på www.fosterhjem.no )

Jeg serverte frukt, kaffe/te, vann og kjeks... Og nei, jeg synes ikke det er dumt å servere (jeg har gjort det alle hjemmebesøkene).

Lykke til..

PS. Ja, jeg er veldig ivrig på å svare. ;-) Dette er noe som opptar meg veldig, og som jeg brenner veldig for!

Skrevet

Så flott :-) Senk skuldrene og vær dere selv. ønsker&håper sier jo noe om hva de "ser etter".

Vi har også servert diverse de ulike hjemmebesøkene. Alt i fra hjemmebakt til kjøpte kjeks og frukt, twist. Jeg følte at det ikke ble så formelt når jeg bød på kaffe osv, og jeg har ikke opplevd at noen av de som har vært har takket nei.

Ønsker deg lykke til med hjemmebesøket. Det går helt sikkert veldig bra!!

Skrevet

Takk for svar begge to! Vi er nok ganske spent, for vi vil jo så gjerne bli godkjente! Finner vel på noe å servere! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...