Gå til innhold

Hvor ofte tar dere et vingalss for å "kose" dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvor "normalt" det er å kose seg med vin 3-4 dager i uka??

Nei,jeg gjør det ikke... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner mange som kan dele en flaske rødvin til maten, eller ta et glass vin for å kose seg 3 ganger i uka. Det synes jeg er helt greit jeg.. gjør det selv to ganger i uka, fredag og lørdag, og om noen tar et eller to glass en dag mer enn det, er jo ikke noe problem. Men det kommer jo an på mengden vin selvfølgelig,,

Skrevet

Aldri. Det har aldri skjedd. Verken vin for kos eller vin for alkohol.

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt. Er vel utrolig forskjellig hvilke vaner folk har. Ser igrunnen ikke noe galt med ett glass vin 3-4 dager i uken, men om det er for å bli beruset og man gjerne drikker en hel flaske så er det vel mer uheldig.

Her i huset blir det kanskje en gang i halvåret =)

Skrevet

Aldri:)Ingen av oss er noe glad vin,og vi klarer å kose oss uten vin..

Men ikke for det,vi er ikke avholds:-)

Skrevet

Drikker et glass vin et par ganger i uken. Elsker rødvin..Aldri beruset hvis det er barn i huset.

Skrevet

aldri. drikker ikke rødvin og er ikke så glad i hvitvin heller. har ikke drukket en dråpe alkohol siden rett før jeg ble gravid.

Skrevet

I snitt ca en gang i uka ... noen uker blir det to ganger, andre uker ikke i det heletatt. Blir aldri så mye som 3-4 ganger i uka da. Synes det er nok om vi tar oss et glass eller to fredag og lørdag liksom. Blir kanskje lettere å ta seg et ekstra glass på kveldene til sommeren, når vi sitter ute og nyter solnedgangen etter at ungene er i seng ;-) Men som sagt, snittet vårt ligger vel på 1 gang i uka.

Skrevet

Jeg drikker aldri noe som helst alkohol for å kose meg. Syns ikke det er SÅ godt. Vil heller ha kake og te.

Men vin på venninnekveld og fest glir glatt ned :)

Skrevet

Deler som regel en flaske vin med mannen på lørdager. Om det er ferie oftere og andre ganger sjeldnere.

Ser heller ikke noe galt i å ta ett glass vin eller to flere ganger i uken.

Skrevet

Aldri.

Her innne vil man vel ikke få et ordentlig svar allikevel - det er tross alt hysj-hysj å drikke mens barna sover.

Jeg drikker ikke fordi jeg

1. ikke liker vin

2. heller ikke liker øl

3. blande noe med vodka, lime, ++ blir for gæli syns jeg

4. og jeg blir altfor fort beruset - jeg trenger kun en øl for merke at jeg blir brisen, og jeg liker ikke å vagge rundt hjemme på en vanlig søndag... :)

Jeg har tatt en baileys engang, men.. Jeg har heller aldri vært på polet, så blir ikke til at jeg tar noen avstikkere for å kjøpe meg noe der heller.. :)

Når det er sagt, så har ikke noe imot at folk drikker rødvin om kveldene.

Det er forskjell på ett glass, enn en flaske + en ny flaske.

Jeg har vært i ett hus hvor en mann ble drita av røvdinsflaskENE og ett hus hvor ett par tok seg to glass rødvin.

Paret var det mest behagelige paret, og det var de også før rødvinen kom på bordet.

Handler om måtehold.

Skrevet

Husker en gang i 2007 jeg gjorde det ;) Gravid, ammet, gravid igjen gitt ;) Men kan gjerne ta et glass vin for kos når jeg igjen har anledning til det!

Skrevet

Basert på overskriften din så ser det ut som om du har tatt deg et par glass allerede:p

Skrevet

har jeg vin i huset så åpner jeg den på fredag, så har jeg et glass ferdag, lørdag og søndag:)

elsker vin!

men siden jeg er alenemor, tørr jeg ikke konsumere mer med unger i hus:) kan slå til med 2 glass dann og vann.

er vel i gjennomsnitt ei helg i mnden tenker jeg. men hadde jeg hatt råd hadde jeg vel tatt et glass nesten hver helg:)

Skrevet

en øl eller et glass vin, kanskje to, kan jeg godt ta 3-4 ganger i uka:)

Skrevet

En sjelden gang. Bare for kos og det er ikke snakk om store mengder.

Liker å ta meg et glass rødvin, se et tv-program og kose meg med noe godt å spise til. Trives omhyggelig bra i mitt eget selskap.

Ser heller ikke problemet med å drikke litt vin 3-4 dager i uken, så sant det er for hygge og ikke noe annet.

Skrevet

Vi deler en flaske vin til maten på fredag eller lørdag noen ganger i mnd.

Skrevet

Jeg tar meg ett glass vin opptil flere ganger i uka! Vi koser oss med 1-2 glass vin og ser ingenting galt med det.Kanskje i snitt 3 ganger i uka, VI gjør det for hyggen og fordi vi er glad i god vin! Mannen min er over middels interessert i sånn og vi har forkjellige vinglass utifra hvilken type vin vi drikker.

Alt er jo smak og behag:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Aldri.

fordi:

1- jeg drikker ikke et glass for å kose meg, drikker jeg blir jeg somregel småbrisen

2- jeg drikker ikke når ungene er hjemme, fordi jeg liker ikke tanken på at jeg må kjøre bil i påvirket tilstand

Skrevet

Kan bli varme sommer kvelder med iskalds hvitvin........ (men, hvor ofte er det varmt i Norge....)

Skrevet

Drikker ikke vin, men gjerne en øl :) Drikker 1-2 øl ca annenhver helg. Er ikke så glad i alkohol nå etter graviditet og fødsel og det. Fullammer ikke lengre, og hun sover dessuten en natt igjennom så synes jo det er lov å kose seg litt :o)

Skrevet

Det er ikke så ofte, har jo tross alt fått 2 barn på 3 år... Men nå som minste sover natta gjennom og jeg ikke ammer før på morningen har det hendt at mannen og jeg har delt en flaske vin. I snitt blir det kanskje 1 dag i helgen annenhver uke? Men når sommeren kommer er det mulig det blir litt oftere;)

Skrevet

Liker ikke vin så det gjør jeg aldri...

Men et glass iskald cola det koser jeg meg med!

Skrevet

Her i huset kan vi godt ta oss en pils eller et glass vin for å kose oss på kveldstid.. :)

Kan godt bli et par ganger iløpet av uken,men vi blir ikke brisen av det for å si det slik..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...