Gå til innhold

Urolig baby, prøve kiropraktor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er litt over 5 uker gammel og er utrolig urolig. Han har en enorm matlyst og legger godt på seg (var 4100g når han ble født og på 4 ukers kontrollen veide han 5360g). De fleste dager vil han ha mat ca hver annen time bortsett fra hvis vi er ute å går og han ligger i vogna. Da kan det gå opp til 3,5timer før han vil ha mat igjen. Det er den eneste måten jeg kan få han til å sove lenge på, og med lenge mener jeg mer enn 1 time. Når vi bare er hjemme sover han max 45 minutter, men på natta går d greit. I dag har han sovet ca 30 min to ganger så det sier seg selv at det er altfor lite for en sånn liten baby. Fødselen var veldig hard, han var en stjernekikker og ble derfor tatt med sugepropp, og han lå med ganske lite fostervann i over 1 døgn. Derfor lurer vi da på om han kan ha noen låsninger eller andre plager siden han alltid er så urolig og konstant er sutrete...

Er det noen som har erfaringer med kiropraktorer eller har samme baby som oss? Vi skal til barnelegen om 1,5 uker men har lyst til å ta tak i dette problemet før dette sånn at gutten vår kan få litt ro. Ikke no gøy å tenke på at han kan ha det vondt eller ubehagelig. Jeg ammer han og gir han god tid på puppen men allikavel virker det ikke som han blir mett enkelte ganger... Sånn som i dag så ammet jeg han på begge sidene til han ble urolig (tar dette som et tegn på at det er lite melk igjen. Tok ca 30 min totalt) og etter bare 15 min gråt han og skalv på leppa. Blandet opp ei flaske på 160ml med mme bare for å se om han var mer sulten og ev hvor mye han drakk og han drakk da 120ml. Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at han ikke er spesielt grinete, men er ganske sutrete ofte. Han er i fin allmenntilstand og har begynt å smile så smått...

Skrevet

hei. det kan jo være så mangt dette, men det minner meg om to babyer, min egen, og en venninnes. vi hadde to helt forskjellige problemer og det kan jo hende gutten din har ett av disse.

min venninnes baby sutret mye. han spiste ofte men virket ikke fornøyd. han små sutret hele tiden, men man kunne liksom ikke se at han gav tegn til å ha vondt noen steder. det viste seg at han fikk for lite mat. gutten her var veldig tynn, så ikke slik som din. hun begynte med mme og kuttet amming og fikk en helt ny sønn. siden vektoppgangen er fin så har du ihvertfall nok næring i melka og det er jo bra. men det kan jo hende han krever mer enn det du har. har du forsøkt å øke melka? pumping eller mye amming om natta? ganske mange jeg kjenner gir mme i tillegg til pupp og det hjelper.

dersom det ikke er maten kan det være noe annet. du sier han ble tatt med sugekopp. jenta mi har KISS. hun ble ikke brukt sugekopp på, men hun hadde en veldig tung fødsel og var veldig preget av det da hun kom ut. jeg tok henne med til en manuell terapeut (gratis for barn under 12 år) og fikk kjempegod hjelp. sugekopp er en risikofaktor for å få KISS. du kan lese om dette på kiss-kidd.no. men det behøver jo overhode ikke være dette. mi jente sutret og styrte ganske mye sånn som din, og de sovehalvtimene på dagtid er ekstremt velkjent. men vi hadde en hel haug andre ting også.det skader ihvertfall ikke å ringe å få en time for sjekk. vi var også hos kiropraktor da snuppa hadde kolikk. vi var der før vi dro til manuellterapeut. hun var veldig stiv i ryggen så han rettet på det. men han fikk ikke gjort noe med nakken og det gjorde manuell terapeuten.

vet ikke om det jeg skrev vil være noe hjelp, men det går an å prøve :)

lykke til. klem :)

Skrevet

Som det blir sagt over her, gå heller til manuellterapaut. Det er gratis for barn under 1 år (og det er IKKE kiropraktor) og de kan mye mer om KISS (som det som regel er hvis det har oppstått noe under fødselen). Her er en oversikt over manuellteraputer som behandler barn: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Har henter denne linken fra Kiss-kiss siden. Du trenger ikke henvisning heller :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...