Gå til innhold

NY HER OG KLAR FOR Å HENGE SAMMEN MED DERE JENTER =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jenter, så joiner jeg dere og håper på å bli gravid, som alle andre her inne gjør.. Hehe! Har nylig kjøp EL - tester og prøver å komme inn i dette med når jeg skal bruke de.

Prøver å gjøre det mest mulig naturlig, har hørt at å tenke for mye på om at man er gravid eller ikke ødlegger en del av opplegget?! Er sikkert mange her inne som har prøvd leeenge og har vel noen gode råd å komme med? Har hørt blant annet at slimløsende hostesaft skal være noe? Hehe. Typiske kjerringråd, noe som det sikkert er uendelige av.

Tok MA for 1 år siden, over det, men nå er jeg klar. Virkelig klar :) Meg og min kjære!! Er det lurt å begynne med folat nå eller? Her i syklus dag 4 nå, så er fortsatt i TR perioden.

Sist måned var syklusen fra 15. april - 15. mai akkurat. Kan noen være så snill å forklare meg sånn ca. når jeg skal ta EL testene? Har sju stk, men står på pakken at jeg ikke er nødt å bruke absolutt alle i en syklus.

Hvordan takler dere dette å prøve å bli gravid? Mange som er deprimert eller noe? Jeg føler meg mer rolig, men tenker det at i slutten av mnd så er jeg heeelt sikkert så spent, nervøs og alt på en gang på om jeg er gravid eller ikke. Det tror jeg ødlegger litt, alt for stor skuffelse. Har ikke tolmodighet i det hele tatt!! Hehe.

Håper på tilbakemelding her :):):)

Og på forhånd, gratulerer til de som blir gravide i nærmere fremtid og lykke til dere andre :D Dette klarer vi!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Cebby:) Jeg har selv kjøpt eggløsningstester med 7 stk. i! Jeg forstod det ikke helt selv heller, men i pakningsvedlegget er det jo en tabell du kan se på. Som sier hvilken dag du bør begynne å teste på alt etter hvor lang menstruasjonssyklus du har... Å du spør om hvordan vi takler det?? Selv har jeg ikke prøvd lenge å bli gravid, men jeg merker at sjalusien stiger frem om noen jeg kjenner blir gravide!! Jeg føler meg stygg når jeg blir sjalu pga det... Men sånn er nå jeg!!! Og det er bare pga at jeg har sååååååå lyst på en liten selv.

Skrevet

Takk for svar :)

Hmm får vel bare prøve meg frem når det gjelder el testene. skal du prøve testene denne mnd eller gjorde du det sist uke og det funket ikke? Sist syklus varte vel 30 dager, så står på pakningen jeg skal teste den 14. dag. Håper virkelig jeg ikke trenger å vente noe lenge :(

Min søster fikk for to mnd siden, søsteren til min kjære har termin i morgen med nr. 2, så føler jeg er kjeeempe sjalu!!! huff, men får bare ta det som det kommer og håpe på det beste. Er ikke annet å gjøre :)

Skrevet

Hei Cebby. Velkommen til oss;-)

For å vite når du har eggløsning eller skal teste kan du gå inn på en eggløsningskalkulator på nettet eller begynne å ta basaltemperaturen hver morgen. Da kan du følge syklusen din...tell dager slik at du vet hvor mange dager det er i syklusen. Gjennomsnittet ligger på 28 dager. husk at du kan ha sex inntil 5 dager før EL, og likevel bli gravid.

Det er også bare å begynne med folat, A, B, D og E vitaminer ta omega 3. unngå koffein, dette svekker fruktbarheten. Grønn te er derimot veldig bra. For noen hjelper det å spise melkeprodukter før eggløsning (dette hjelper på meg, det blir bedre EL.slim) Drikk mindre alkohol også.

Forstår veldig godt din sjalu følelse. Den sitter de fleste av oss her inne med når vi ser alle rundt oss med barn og voksende mager. Man føler at verden er urettferdig, særlig for oss som har prøvd leeeenge.

Lykke til! Det går nok ikke lange tiden før det klaffer skal du sse;-)

Skrevet

Hello :o)

Jeg er også ny her. Jeg og min kjære har veldig lyst til å begynne å prøve for første gang, men litt usikker på om vi skal begynne med en gang eller vente til juli/august... Er det vanlig at det tar lang tid? Kanskje jeg burde slutte på p-pillen nå?

Hyggelig å snakke med andre som har samme ønske om en liten spire :o)

Skrevet

Velkommen skal dere være:)

Cecilie_86: det er veldig forskellig fra person til person hvor fort det går. Noen går det fort med mens andre må vente lenge. Du øsnker deg jo en liten spire så da hadde jeg nok kutta ut pilla nå. Jeg ble gravid med pilla sist i oktober, men det endte ikke så bra , så nå prøver vi på nytt. Er nå i min 2 pp og har IKM til helga.

Dere får ha masse lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Takk for det iris76 :)

Hvordan tar jeg bsaltemperaturen? Er det noe jeg må gjøre en syklus så bruke det til neste syklus? Du begynner å regne syklus dagen din fra første dag i TR med friskt blod? Da er jeg akkurat på syklus dag 5 om jeg teller med den dagen. Da skal jeg på apoteket etterpå å skaffe meg en del vitaminer, grønn te ;) Yes hehe! Tusen takk for råd.Skal også kjøpe slimløsende hostesaft noen dager før EL :) Føler tiden går så sent hehe, må jo bare la dagene gå normalt og det. Er så spent på om det blir noe denne mnd. Med tanke på maaange som har prøvd så leenge, så kan det være det gjelder meg og. Fortjener jo det ikke noe bedre enn dere andre som og virkelig vil få en liten baby :)

Håper det ordner seg for deg og da i denne PP :D

Skrevet

Hei og velkommen inn!

Begynn med folat når du planlegger graviditet og til du er 12 uker på vei.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...