Gå til innhold

Ang. vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som ikke har gått opp så mye, og er normalvektig?

Jeg er 163cm og i utganskpunktet 69kg.

Har kun gått opp 2kg

Og er nå 28+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Jeg er også 163 og er i utgangspunktet 65 kg.

Har gått opp 7 kg og er 30+3.. det er jo endel mer enn deg, men legen sier så fint at det er ikke mye :P hehe..

Skrevet

men gjør det noe om man ikke går opp så mye?

Er jo bare det i magen som veier noe liksom

Skrevet

Jeg gikk opp jevnlig fra januar til april, den siste mnd har jeg ikke gått opp noe. Var hos legen om dagen, og hun sa det ikke var noe problem i det hele tatt. Hun sa dette med vektoppgang er så individuelt at det skal noe til for å bli bekymret.

Om du ikke går opp i vekt mente legen min at babyen bare tok fra dine reserver, du går med andre ord ned i vekt, babyen tar det den skal :)

Skrevet

Er ikke bare det i magen som veier....Den økte blodmengden,vann i kroppen,puppene i tilegg til morkaken,fostervann,foster......

Men så lenge du ikke er undervektig tar babyen det den skal.Er jo derfor du går til kontroller.De hadde garantert sagt noe om ting ikke var som det burde vært...

Skrevet

Gjennomsnittet er vell 12,5 kg gjennom et svangerskap :) Men husk at det bare er et gjennomsnitt. Leste også en plass at man burde gå opp 7 kg, men vet ikke noe om det :)

Skrevet

jaja, de kommer vel om de kommer :P

men føles så merkelig når jeg tynnes ellers, mens mage strutter :-|

Kan ikke huske å ha hørt om det, hører stadig vekk at man legger på seg

Skrevet

Jeg er 168. Ble ikke veid i starten, men regner med at jeg veide ca 70 kg. Gikk veldig opp i starten, da jeg hadde en enorm matlyst de første ukene, og 3 desember ble jeg veid til 77,3. Forrige uke (uke 35) ble jeg veid til 77,9. Ikke store forandringen de siste månedene altså :o)

Skrevet

hei HI

Jeg var i litt samme båt som deg under min graviditet. 163cm høy og i utg punktet 67kg. Jeg gikk opp 7kg til sammen, og kiloene kom mest mot slutten av svangerskapet. Grunnen var at jeg gikk ned i vekt i kroppen for å si det sånn, og det pga livsstilsendring. Da jeg fant ut at jeg var gravid sluttet jeg selvfølgelig helt med alkohol, jeg spiste sunnere, drakk masse vann og gikk lang tur hver dag. Så kanskje det er derfor du heller ikke har gått opp så mye enda? Lykke til videre i graviditeten.

Skrevet

Nærmer med 10 kg jeg nå og har ca 6 uker igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...