tuttelura Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei! Satte inn 1 egg på fredag og plages litt av Crinonen.. Noen som vet om jeg kan bruke Canesten for plagene?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Hei! Jeg fikk beskjed fra Riksen om at jeg kunne bruke canesten i rugetiden dersom jeg ble plaget av crinonen. Kan jo brukes av gravide, så vil tro det er trygt å bruke i rugetiden også Lykke til!
tuttelura Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2009 Takk:-) Vurderer å maile Riksen og spørre, men hvis de sa du kunne bruke det antar jeg at jeg får samme svar;-)
b77h Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Er det fordi du får sopp av Crionen? Beste måten å sulte soppen på er å unngå sukker - og det er også generelt bra for å lykkes med graviditeten også; minst mulig sukker. Ellers vil jeg tro at canesten er ganske ufarlig, men sikkert lurt å evt høre m legen.
MammaHåpet Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 hva??? er det sant??? er ikke sukker bra om man vil bli gravid???=O
MK73 Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Canesten er i alle fall OK til bruk i svangerskap, så da er det nok det i rugetiden også. Er du så uheldig at Crinonen gir deg sopp, altså? For det er nok endel plager man kan få av Crinone som Canesten ikke gjør noe fra eller til for. Lykke til med rugingen!
b77h Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Hei Vet ikke om spørsmålet ditt var ironisk eller? uansett så nei, sukker i store mengder er ikke bra verken når man prøver å bli gravid, eller når man "ruger". Sukker er sånn sett sjelden bra for kroppen, men for oss "slitere" spesielt gunstig å kutte ned på. Bl.a fordi sopp som candida trives ekstra godt med mye sukker (og gjær). Små mengder av candida har vi alle i kroppen, men det er når den vokser seg for stor og får "overtaket" på de gode bakteriene at den er skadelig. Den kan finnes i fordøyelsessystemet og spre seg til mange steder i kroppen, ikke bare i underlivet. Blir candida-oppblomstringen for stor, kan den produsere antistoffer i livmoren, som ødelegger både egg og hormonbalansen i kroppen. Ganske kompliserte greier... Enkleste og beste måten å holde candida i sjakk på er å spise minst mulig sukker, gjærprodukter, kunstig søtningsmidler og "ferdigmat". Det som hjelper er ren mat laget fra bunnen, hvitløk, yoghurt m de gode bakteriene, tilskudd av probiotika (gode bakterier), grønnsaker og valnøtter (jeg har lest om dette i en bok, ja, + selv gjort mye for å bli kvitt det). Peppermyntete skal visst også være gunstig (og den teen er det heller ikke koffein i).
tuttelura Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2009 Har nok ikke fått sopp av Crinonen, men er sårt og klør litt og ved slike plager tidligere har det hjulpet å smøre Canesten et par dager og så er det borte.. Tenkte kanskje forsøke nå også, men har visst rettet seg av seg selv:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå