Pompel Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er 9 uker på vei. Ble veldig kvalm i uke 6 og lå strøket i to uker. Har vært gravid før, men kan ikke huske at jeg ble like dårlig da. Nå har det imidlertid dempet seg og da blir jeg nervøs for at det kanskje har skjedd noe. At jeg ikke har hormonstigning som jeg bør. Når begynte kvalmen å avta hos dere?
imoen Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg hadde bare en uke med ordentlig kvalme i uke 6/7. Så begrenset det seg til når jeg hadde gått for lenge uten mat. Dette også avtok gradvis. Etter uke 12 var jeg så og si helt fin. Nå er jeg i uke 29, og barnet har det helt fint!
November mamma :o) Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Jeg begynte å bli kvalm i uke 7. Kvalm hele døgnet. Så i uke 9 begynte jeg å kaste opp alt jeg prøvde å spise. Dette varte i 3 uker og jeg ble sykemeldt. Nå er jeg i uke 14 og er ikke lengre kvalm, men brekker meg og kaster opp stadig vekk. Hver dag...Sukk... Håper det blir bra snart for nå holder jeg på å bli gærn! Jeg var dårlig i mitt første svangerskap også, men ikke på nær slik som dette.. Du skal være glad du ikke er dårlig ) Det betyr ikke at det er noe galt. Jeg har en venninne som har fått to stk og ikke vært dårlig annet enn trøtt i starten av begge svangerskapene. Bare vær glad du )
Prish Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Sist jeg var gravid begynte kvalmen rundt uke 7-8 og gav seg rundt uke 16-17.
The Bad Gal Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Sist kom kvalmen i uke 7, da ekstemkvalme og oppkast i ett sett, bedra seg noe etter 6 mnd, men var kvalm og spydde litt helt frem til fødselen. Nå har kvalmen såvidt begynt å vise seg, litt av og på, er 6+0 idag.
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Her går det opp og ned med kvalmen. I uke 7 og 8 var jeg kvalm på kvelden. I uke 9 og 10 var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Ikke et snev av trøtthet eller kvalme. Og nå i uke 11 er jeg dødskvalm og trøtt dagen lang. Jeg begynte å bli kvalm i uke 13 forje svangerskap og var kvalm til jeg hadde født. Tror det meste er normalt i svangerskapet:-)
nytt familie medlem på vei Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Begynte i uke 7 og gav seg i uke 10 - jeg var så dårlig at jeg var sengeliggende hele døgnet. Tror ikke du skal være bekymret for at det har gitt seg-heller lykkelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå