Gå til innhold

Gravid? Ikke gravid? Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 4 måneder siden fødsel og begynte på sprøyta 19.03. Fullammer. Har i en tid følt meg gravid og har tatt 3 tester som jeg bestilte fra billige-tester.no (tror det er slik det skrives). De 2 første tok jeg for ca 10 dager siden og begge var og forble blenda hvite. Har likevel fortsatt følt meg gravid og i dag morges tok jeg den 3. testen. Det kom opp èn sterk strek og litt senere en veldig,veldig, veldig svaaak strek, måtte myse for å se den. Tenkte den også var negativ og at jeg kanskje så syner så kastet den i søplebøtta, men etter et par timer måtte jeg bare se enda en gang om det fortsatt var to streker der og jammen hadde den nesten usynlige streken blitt ganske mye synligere(!) så nå sitter jeg her og lurer på om jeg er gravid eller ikke. De tidligere testen jeg tok for ca 10 dager siden var og forble blenda hvite, ikke antydning til to streker en gang. Er både spent og nysgjerrig. Er det noen her som har opplevd liknende? Har vært på apoteket og skaffet to nye tester, clearblue, for å teste i morgen evt overimorgen. Er utrolig nervøs og spent! Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg

Skrevet

vel, strek er strek...du kan jo alltids springe og ta den ene testen nå, også kommer du tilbake og skriver hva den sier? *nysgjerrig!!*

Skrevet

Tror ikke du skal se på testen etter at den er kastet. Om streken ikke hadde farge var det nok kun en skyggestrek. Test igjen med Cb i morgen om du føler at du er gravid du:)

Skrevet

det syntes jeg du skal gjøre å ;)

Skrevet

vart du helt bort? :)

Skrevet

jeg har aldri hørt om noen som har hatt en svak strek uten å vært gravide :)

du er jammen fertil hvis du er gravid nå :)

lykke til

Skrevet

Har også hørt at en strek er en strek, så jeg sitter bare og undrer. Gruer/gleder meg til å ta ny test! Får nok bare vente og se i morgen ;)

Er jeg gravid blir dette 3. barnet vårt på 3 år (!!!). Hjelpes!

Skrevet

En graviditets test kan vise at du ikke er gravid , selv om du er det . Men ikke motsatt. Du må ha hcg i deg for at den skal slå ut.....

Så var det strek , er du nok gravid ;)

jeg har vert samme mannen min i 4 år i august , datteren vår blir 3år 1 aug, sønnen vår 2 år 8 august, vi har 1 års bryllups dag 9 august , og gutt nr 3 kommer 1 oktober ;)

;) ;) ;)

Skrevet

det går så bra så:) Uansett, lykke til imorgen, også regner vi med at vi får vite hva det ble?

Skrevet

Jeg skal ta en ny test en av de nærmeste dagene, med morgenurin, så da får vi se. Kan godt skrive resultatet her inne for de som er nysgjerrige ;)

Skrevet

hehe, det må du gjøre ja:) og jeg innrømmer så gjerne at jeg er nysgjerrig:DD

Skrevet

Det er jeg og! Blir spennende å se hva testen viser, tror den slår ut som positiv. Da blir det liv i heimen! :D

Skrevet

tror jeg så gjerne..vart det her, eldstemann (han er ti år nå) var tre måneder da testen lyste positiv:D resultatet: eldstemann: termindato 27 mai 1999-født 17 mai 1999, nr to: termindato 27 mai 2000, født 8 mai 2000...mye moro:D de neste tre kom i 2002, 2005 og2008. trur kanskje det er nok nå...( men ønsker meg iall hemmelighet en liten en til..)

Skrevet

Er jammen sprek du da som har 5 barn! Kommer selv fra en søskenflokk på 6, men har ikke ønske om flere enn 4 (!), er jeg gravid igjen allerede nå så blir det nok veldig lenge til en evt nr 4 kommer, det er helt sikkert. Samboeren er ørlite nervøs tror jeg, i likhet med meg selv. Gruer meg litt til i morgen, ikke at det gjør noe med enda et barn selvom de kommer tett, men tenker på det økonomiske. Hvordan har dere taklet det økonomisk med 5 barn? Har det gått bra?

Skrevet

det har gått fint, vi har ikke allverdens med god råd, men med litt planlegging og prioritering går det greit likevel:) har arvet masse klær, og ikke gjort noe stort skille på gutt og jente. altså, litt blir det jo, men satser på at du skjønner hva jeg mener:D

Skrevet

Hei. :)

For et par uker siden var jeg i nesten akkurat samme situasjon som deg. Jeg følte meg veldig gravid, og tok en test. (CB) Den viste en tynn, svaaak strek. Jeg tok en ny litt senere på kvelden, men den så negativ ut så jeg la den sammen med den andre. Et par timer senere gikk jeg forbi testene og tok en kikk og da hadde en av dem en tynn, sterkere strek og den andre en bred svak strek. Ble veldig forvirra, men siden det var tidlig å teste og siden jeg hadde så mange symptomer var jeg nesten overbevist om at jeg var gravid.

Tok to nye tester noen dager senere som begge var blendahvite.. Stolte ikke helt på dem, men mensen kom et par dager etter det. Blødde mye mer og lengre enn jeg pleier, så jeg lurer litt, men tror rett og slett det var noen lurestreker jeg fikk. En strek trenger altså ikke alltid være en strek.

Blir spennende å se da, og håper du oppdaterer oss etterhvert. :)

Skrevet

funnet ut noe mer?

Skrevet

Tok en ny test i dag morges, cb, den ble negativ så jeg aner virkelig ikke. Har forsøkt å få tak i legen for å avgi en blodprøve, da får man jo et skikkelig svar så man slipper å undre over tester, men uheldigvis er han på ferie så må nok bare vente.

Skrevet

Ville nok ha stolt mer på Clearblue testene enn de billg testene. Er man gravid kommer det plusstegnet ganske fort frem, gjorde det hos meg hvertfall. Var positiv både på den første og den andre testen.

Skrevet

Testen skal visstnok være 99,9 % sikker, men vet ikke jeg. CB skal man jo i grunn kunne teste inntil x antall dager før forventet mens, problemet er bare at jeg ikke vet når jeg forventer tanta igjen da jeg går på p-sprøyta og i tillegg fullammer. Tror kroppen spiller meg et puss jeg altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...