sn@rt2barns-mor Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg skal på røntgen i morgen. Skal måle bekkenet fordi lillejenta ligger i seteleie... Uke 36 nå. Hvordan forgår det? Er det ikke "farlig" å ta røntgen når man er gravid? Får du svar med en gang?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Heia. jeg bare lurte på om du har født før?
sn@rt2barns-mor Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2009 Hei! Jeg måtte ha KS forrige gang pg morkakeløsning. Planen er å føde vaginalt denne gangen, men så legger hun seg selvfølgelig i seteleie...;o) Nå vet jeg neimen ikke. HATER å ikke vite, blir gal av dette...;o)
Moderbodin har født Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Tror kanskje jeg heller ville bedt om en ny ultralyd for å se mer nøyaktig hvor stor ungen er. For hvis barnet er mer enn 4 kg kan du ta keisersnitt. Jeg gjorde det. De sa da at de kunne ta røntgen av bekkenet mitt for å sjekke om det var stort nok, men anbefalte meg å ikke prøve meg på fødsel. Jeg valgte derfor å stole på det de sa og tok derfor heller ikke noe røntgen.
sn@rt2barns-mor Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2009 De vet at babyen er liten. Max 3 kg vet termin. men legen sa at man skal uansett ha rommelige bekkenmål for å føde i sete. jeg er liten og spe også, så jeg er spent på bekkenmålene... Har vært på mange UL pga andre ting, så de vet at baby er i sete og noe mindre enn normalen...
Rosa* Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Hei Jeg fikk målt bekkenet mitt sist gang jeg gikk gravid av samme grunn som deg. Jeg var på Ullevål og normalt sett får du svar med en gang, men pga at jeg tok det sent på dagen hadde ikke legen tid til å vurdere målene, så jeg måtte tilbake dagen etter. Jeg hadde ul dagen før røntgen og de estimerte at babyen kunne komme å bli litt over 4 kg hvis jeg gikk 14 dager over termin. Siden jeg har trange bekkenmål ble ikke vaginal fødsel vurdert en gang, og jeg måtte ta ks. Når det gjelder stråling tilsvarer "dosen" en flytur Oslo - Trondheim, og jeg synes ikke det var bekymringsfult.
sn@rt2barns-mor Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2009 Jeg skal måle tidlig på dagen, så kasnkje jeg får vite det i morgen da? Så spennende... Jeg har ikke legetime, men har fått beskjed om å ta med resultatene på svangerskapspoliklinikken, håper en lege kan gi meg tid da...nervepirrende å vente... Vet ikke hva jeg vil selv, håper det blir bestemt for meg... KS eller vaginalt altså...
sn@rt2barns-mor Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2009 Når fikk du forresten KS? Hvor lenge før termin? er det "farlig" å få rier før det planlagte KS, hva skjer i så fall da? Hastesnitt?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har født barn på 4 kilo før, derfor får jeg ikke mål av bekken. Men nå tror jeg att lillegutt som ikke vil ut beg å bli stor.. Lurer på om de vurderer ks da.. Har du tenkt noe rundt dette om vaginal setefødsel?, om det er noe du har lyst til? Ikke greit når disse små ikke kan legge seg "rett" vei!! Men spennende i morra da.., hold oss oppdatert om du har lyst:)
Rosa* Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Hei igjen Det ble "oppdaget" seteleie i uke 38, og fikk dato for ks bare 5 dager før ul- termin. Jeg gruet meg veldig og heldigvis for min del gikk vannet fire dager før oppsatt dato. Det gikk helt greit, det ble betegnet som et haste-ks men selve inngrepet foregikk som en ordinært ks. Fikk litt rier rett etter at vannet gikk, men det kjentes bare ut som svake menssmerter. Siden jeg ikke kunne føde vaginalt ble jenta vår forløst ganske så raskt etter at jeg kom inn, selv om det var midt på natta Den største sorgen min var at jeg ikke fikk lov til å føde vaginalt, det føltes så urettferdig at noen skulle ta den "jobben" fra meg. Men siden valget ble tatt av legen, ble det litt lettere å akseptere. Det var en fin og spesiell opplevelse for meg og samboer uansett - pass bare på å få nok hvile og hjelp i ukene etter. Kroppen trenger det. Lykke til i morgen - siden du skal inn tidlig på dagen får du nok komme inn til legen etter at du har tatt røntgen.
sn@rt2barns-mor Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. mai 2009 takk jenter! ettersom jeg hadde hastesnitt forrige gang, ville jeg veldig gjerne føde vaginalt denne gangen. Fælte meg litt "snytt" for en fødsel faktisk.... har hele tiden gledet meg til å føde vanlig denne ganegn, men så ligger hun jo i sete og da blir jeg veldig usikker. en god venninne av meg fødte i sete, og det var ikke en god opplevelse, mens andre får jo det til like fint som hodeleie.. Jeg er litt ekstra spent, for hvis hun er liten KAN det hende de bestemmer KS så det ikke blir for tøft for henne. Vet IKKE hva jeg vil selv! Må begynne å belage meg på at jeg aldri skal få føde vaginalt.. (etter 2 KS får man ikke det...) synes det er trist, men prøver å tenke at det er resultatet som teller, ikke hvordan babyen kommer ut...,o) Hva ønsker dere? Skal hold dere oppdatert på denne tråden!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Jeg skal føde vaginalt, det er planen.. Men nå ser det ut som jeg er i gang, så vil be de måle han når jeg kommer på føden.. veldig redd han er for stor og att det skal bli noen komplikasjoner.. Skal komme med en oppdatering etter fødsel om det skjer i dag:)
sn@rt2barns-mor Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 19. mai 2009 Oi! LYKKE LYKKE TIL! Jeg har vært å målt bekken i dag, og det er rommelig.... Så det betyr setefødsel på meg også. ikke så veldig glad for det merker jeg, kan virkelig trenge en positiv fødselshistorie nå, med seteleie!!! ANYONE? første vaginale fødsel. Jilleh\jenta er ikke så stor, så det er i hvetr fall forsitivt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå