Gå til innhold

Bryllup + nyfødt = gjennomførbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tenkt å gifte oss sommeren 2010, men så ble vi plutselig (og endelig) gravid! Terminen er rundt jul/romjul og jeg lurer da på om det er sannsynlig å få til et bryllup med en nyfødt, både med tanke på kropp, ny hverdag og alt som hører til med bryllupsforberedelser...?

Eller burde vi utsette bryllupet ett år og bare nyyyyte nyfødtperioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil jo barnet hvere ca 6 måneder. Så ja det ville jeg gjort.

Alt er gjennomførbart hvis dere går inn for det.

Skrevet

nå er ikke en 6mnd gammel baby nyfødt lengre da.......

men jo helt klart gjennomførbart, fordelen er jo faktisk at du er hjemme og kansje (må nesten si kansje på den) har litt tid til overs til planleggingen.

men aller først tenk over barnevakt delen...........hvem vil kan du ha til barnevakt ? det begrenser seg litt med baby. vis det ikke er noe problem kjør på :) lykke til

Skrevet

Vi hadde også planlagt bryllup sommeren 2010, og har termin tidlig i januar. Her heller vi mot å utsette det et år, men er ikke 100% bestemt enda.

Skrevet

avgjørelsen kan jo vente litt, ta den endelige avgjørelsen etter fødselen.

men for sikker hets skyld bestille lokale og kirke nå ( går fint og avbestille noen mnd før om nødvendig.

august mnd passer vel best ?

Skrevet

Tusen takk for responsen, er jo helt blank på dette området og har faktisk INGEN anelse om hva vi går i møte. Tenker å gjøre mye selv i.f.t invitasjoner, bordkort og pynt, så da kan det jo være en fordel at man er i permisjon og ikke har jobben å tenke på i tillegg! Hadde ikke tenkt på det på den måten, så tusen hjertelig! :o)

Når det gjelder bryllupet så kommer det til å kreve en god porsjon tid og planlegging, mest fordi festen skal holdes ute på en holme i en annen landsdel, noe som krever booking denne sommeren og utsendelse av invitasjoner ca 1/2 år i forveien, altså rundt terminen... :o) Skal ikke være bare bare!!! :o)

Så var det den kroppen da... Hvor lang tid tar det normalt sett til man er tilbake til utgangspunktet? Vet jo at amming hjelper på og at det er nesten umulig å si hvordan formen er etter fødselen, men...

Skrevet

for og svare på det siste med en gang. hvordan kroppen er etter fødsel varierer veldig. jeg kan egentlig bare snakke for meg selv.

jeg har to barn, første ammet jeg ikke var tynn som en strek før fødsel. la på meg 12kg, hvor 10kg var vekk etter ca to mnd. de siste to kg hang rundt magen og tok et år og få vekk, ikke at jeg gjorde så fryktelig mye for og få de vekk heller. begyndte og trene rundt etårs dagen poff flat mage.

nr to ammet jeg og begyndte og trene på sats ( tok mor og barn timer).

hadde da lagt på meg 16kg. etter to mnd var 15kg vekk og etter 4mnd var magen og resten av kg vekk. amming og trening hjalp kroppen tilbake.

min tante derimot brukte mangen år på og komme seg tilbake i "vanlig" str igjen. så jeg tror det er umulig og spå på forhånd.

nå finnes det mangen flotte brudekjoler med snøring i ryggen som kamuflerer magen godt så om du skulle ha noen ekstra kg der gjør det strengt talt ikke mye

Skrevet

Vi giftet oss når jr var 3 mnd, og det var helt uproblematisk. Men han var flaskebarn da... Jeg sier som noen andre har sagt; du kan hvis du vil. For noen er dette en helt absurd tanke, for meg ble det det perfekte bryllup!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...