★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 hei hei på dere,bare på besøk jeg...) lurte litt på om det er noen av dere som har ivf baby i magen?trengte dere mange forsøk?og har svangerskapet gått fint? er så spent vi skjønner dere..ivf hos hausken i august:))))..er så oppløftende og motiverende å lese solskinnshistorier om det man selv skal gjennom.... så hvis noen vil dele en fin historie med meg her så blir jeg glad!!) lykke lykke til alle sammen uansett hvordan babyen "havnet" magene deres;)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Hei tøysekroppen:-))) Vi har vært gjennom icsi da, men er jo nesten det samme. Jeg har PCO og min mann litt trege svømmere. Jeg begynte på medisiner 5 mai i fjor. Første UL fant de en stor cyste som måtte tappes. Fortsatte på spray og en uke etter begynte jeg på sprøyter igjen. Denne gang målte gyn folliklene mine feil og eggene mine ble tatt for tidlig. Fant ut at jeg måtte se på denne runden som en prøverunde, men klart jeg var skuffet. Nøt sommeren og tenkte minst mulig på det. Bare koste meg med mannen, ferie, sol og en øl i ny og ne. I slutten av juli var det påan igjen. Alt gikk som smurt. Fikk ut 7 egg 27 august. Av disse var 2 umodne og 3 ble befruktet. 29 august fikk jeg satt inn 2 flotte egg. Det tredje kunne ikke brukes. Var så glad for at jeg endelig hadde fått satt tilbake egg og var ferdig for denne gang at jeg ikke tenkte så mye på ruginga. Tok dagene helt med ro og levde som vanlig. Var forberedt på flere forsøk, men 10 september testet jeg positivt. Var litt merkelig følelse. Fram til jul var jeg en del kvalm og trøtt, men har ikke kastet opp. Hadde null energi og sov mye. Siden jul har formen vært helt super. Jeg har faktisk ikke hatt noen plager som er verd å nevne. Føler jeg har vært sinnsykt heldig med svangerskapet og formen har vært veldig bra. Nå har jeg termin om 2 dager og jeg er ikke lei engang. Synes det er så koselig å være gravid og kjenne jenta som beveger seg i magen min. Men jeg er jo utålmodig etter å treffe ho nå. Jeg synes vi har vært veldig heldige. Litt humpler på veien må en være forberedt på. Ting går sjelden etter planen har jeg lært. Men nå er det litt over ett år siden vi begynte og jeg kan snart holde tulla mi i armene mine. Året har gått utrolig fort og det har svangerskapet også. Og det gikk jo faktisk på første innsetting. Jeg ønsker dere masse lykke til og håper det går på første for dere. Det er en veldig slitsom, men spennende prosess dere skal gjennom. Ta godt vare på hverandre og kos dere masse. Dette kommer til å gå kjempefint skal du se.
Nipponsuki Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 ja-a! vår IVF-gutt sparker i magen i skrivende stund og har meldt sin ankomst om 49 dager hvis det er solskinnshistorie du er ute etter så skal du få det - selv om langt fra alle IVF-historier er som vår, så er det mulig! av 13 uthentede egg fikk vi satt inn de to eneste som var perfekte firedelte, og et av de satte seg altså på første forsøk. hadde absolutt ikke forventet det, vi var forberedt på å bruke alle våre tre forsøk men er selvfølgelig veldig veldig glad og takknemlig for at det gikk så lett.. kan egentlig ikke tro det enda, etter iallefall et par år med månedlige skuffelser. svangerskapet har gått veldig fint her. synes tida med nesespray og sprøyter var veldig krevende, men det var såå verdt det!! masse lykke til til dere altså, nyt sommeren og ventetida fram til august! (vi var der dere er nå for et år siden faktisk.., hadde første time hos IVF-legen i august ifjor! rart å tenke på håper det er du som er her inne om et års tid!
mortilgutt Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Hei! Her går eg med ein liten IVF-baby i magen min....på første forsøk. Eg har 25 dagar igjen til termin. Me var til første samtale hos Hausken 27.juni i fjor. Henta ut 11 egg den 16.sept og sette inn to den 18.sept. Eitt egg festa seg og har gjeve meg lang tid med kvalme - til nyttår. Har hatt null teikn til komplikasjonar i sv.skapet (utanom diabetesen som eg hadde frå før og som eg tek insulin for no). Spraying og sprøyting var ikkje noko tungt for meg. Eg merka berre små hormonforandringar når eg gjekk på det - det trur eg har litt med korleis PMS-en er til vanleg. Så EG vil sei at det er ikkje noko å grua seg for, men veit det er mange som syns det er ei tung tid reint kjenslemessig. Me har eitt egg på frys hos Hausken. Me måtte ta privat pga alderen min - er no 43 år. Me betalte for eitt forsøk, og jammen vart det klaff!!! No går eg og er "lei" av stor og tung mage og venter på å få sjå den litle - jente? gut? Veit ikkje....men velkomen er "han" (babyen) uansett!!! Lukke, lukke til!!!! Du har jammen ei spanande tid føre deg og håpar ALT går godt!!!!! Du vert SÅ godt teken i vare hos alle hos Hausken!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2009 å tusen takk pysekatten:))) flott historie da;) husker faktisk nicket ditt fra bli gravid for en til tilbake:)så rart å tenke på hvor fort det egentlig har gått selv om det absolutt ikke føles sånn når en er midt oppi all prøving og humpene i veien e høye..men se hvor du er da!!))) blir så glad av sånt jeg:) syns allerede det er slitsomt psykisk jeg:( men nå som vi bestemte oss for å drite i 7 mnd venting off,ble det litt letttere å være oss:)) plutselig er det bare to uker til vi drar på det første møte med hausken..innsett engang i aug ohvis alt går som det skal uten mere humper i veien..;)vil bare ha hump på magen vi nå hihihi:)) du er vel klar for fødsel du nå da pysekatten? stor takknemlig klem fra meg og tøysekroppen min;)))maassse lykke til med fødsel og det som kommer etterpå)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2009 nipponsuki: takker så masse for at du delte:))gleder meg bare mer og mer for hver dag jeg nå og håper så inderlig dette skal gå på 1 forsøk..det bare MÅÅÅ gå...uff..orker ikke tanken på noe annet..... her SKAL jeg være rundt 17 mai neste år..det har jeg bestemt hehe.. masse lykke til til deg også og håper alt går knirkefritt videre for deg..er inne her å sniker av og til så skal no følge med når dere har "poppet";)) takk for lykke ønskninger alle sammen!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2009 ny-som-mor: takk for svar:))) kjekt at du tok dg tid til det! så flott å høre at du fikk klaff på 1 forsøk da:))) håper vi også får full klaff... selv er jeg ganske pms av meg hihi..blir jeg heelt sprø på medisiner da??( holder som det er liksom..jaja må man så må man..det går no greit;) ser fram til å komme til hausken..hører jo såå masse flott om alle der!! masse lykke til til deg også!!håper alt går bra..kos deg med kulen din enn så lenge;)
Suretær Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Venter også IVF gutt om 15 dager: ) Her var det full klaff på første forsøk så gleden var stor etter tre års prøving. Synes hormonene i forkant var litt barske, men ikke værre enn at jeg var litt smådeppa innimellom. Synes det var gøy å sette sprøyter på meg selv, jeg som hadde sprøyteskrekk før dette: ) Jeg husker ikke det var pes med sprayen, det ble fort rutine og var ikke vanskelig. Egguttaket hadde jeg grudd meg veldig til, men det var helt bortkastet for det var ikkke vondt i det hele tatt! Du får masse smertestillende og det går vedlig fort, så vips er det hele over. Fikk ut syv egg hvor 5 var av topp kvalitet. Satt inn to og har to i fryseren. (Et gikk visst i stykker.. ) Har hatt et nesten problemfritt svangerskap, ingen kvalme eller andre ting. Nå er jeg bare lei og vil ha ham ut!! : ) Masse lykke til, håper dere lykkes så fort som mulig. Klem
mortilgutt Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Hei, tøysekoppen... Nei eg har ikkje noko fagleg å visa til når eg seier at det kan ha med PSM å gjera...eg veit berre at eg har lite PMS og ei veninne av meg er heilt motsett, og ho har vore VELDIG hormonell når ho har gått på spray og sprøyter. Det betyr ikkje at det ER slik.....ikkje grua deg for det. Det var ikkje meininga å skræma deg.... beklager i så fall!!!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. mai 2009 hei igjen ny som mor!! ble ikke skremt så ikke tenk på det:))) var bare en generell undring;) dette skal gå fint vettu;))klem fra
kulemagen Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Hei Tøysekroppen, må jo dele min historie også... Jeg fødte verdens beste gutt i juni for 2 år siden - som ble til etter 3.ICSI-forsøk. Synes forsøkene var tøffe psykisk, reagerte veldig på hormonene og var innstilt på at 3 forsøk var maks av det jeg orket... Men da ble det klaff gitt! Så da han var litt over ett år bestemte vi oss for å gjøre ett forsøk til. Gikk og ventet på mensen i september for å starte hormonbehandling, men den kom aldri - for jammen hadde jeg blitt spontant gravid!!! Så nå går jeg her og ruger på neste lille gutt, har termin om 2 uker. Rart hvordan kroppen funker... Ønsker deg lykke til, håper det klaffer fort, men ikke gi opp hvis det ikke går første gangen, er bittesmå marginer det er snakk om vet du. Stor klem til dere begge.
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 Jeg husker akkurat hvordan du har det. Var veldig utålmodig, men etterhvert tok jeg en dag om gangen og da ble det bedre. Men kos deg på veien og nyt sommeren som kommer. Husk å være kjærester. Det gjør godt for psyken din og at du bedre takler det du skal gjennom. Selv om alt går på skinner og klaffer på første er det så utrolig mye venting, usikkerhet, bekymringer og alt på veien. Det er en tålmodighetsprøve. Nå tenker jeg ikke så mye på det. Gleder meg til å lage søsken og har akseptert at sånn er det bare. Men først er det fødsel. Termin i morra og jeg er superklar for å treffe tulla mi. Bare vent å se. Om et år +/- er det du som er her. Deilig å slippe ventetiden i det offentlig også. Bare husk at det er viktig å slappe av under uttak, innsetting og ruging. Øv på å slappe godt av i underlivet. Stress utløser adrenalin som igjen motarbeider alt du jobber for. Akkurat som under en fødsel. Håper jeg får det til. He he. Dere må ha masse lykke til:-))))))))
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 19. mai 2009 #14 Skrevet 19. mai 2009 Heisan! Nok ei solskinnshistorie (sjølv om det har vore ein del opp- og nedturer undervegs). Eg har termin om 5 veker med vår lillegutt Han vart til på 3. icsi forsøk. Vart gravid ved første forsøk også, men utanfor livmora, så det gjekk jo ikkje så bra. Synes også det var veldig tøft psykisk denne gongen-det var ikkje så lett for meg å takle at dette var siste forsøk på å bli foreldre...ganske nervepirrande då :/ . Forsøka var veldig forskjellig ang. bivirkninger og i forhold til egguttak (første: mykje hovudverk, migrene og svettebyger under sprayperioden, andre: merka svært lite bivirkninger, tredje: litt mellomting mellom første og andre ). Skulle eg komme med nokon tips i forhold til forsøk så måtte det vere å ta deg god tid (vertfall visst det ikkje skulle gå på første forsøk), ein har ofte lyst å starte rett opp igjen visst det ikkje går,men eg trur nok det kan vere lurt å la både kropp og hovud komme seg litt igjen. Og så har eg svært god tru på å trene og vere i fysisk aktivtet i ein periode før forsøket (det setter i gang blodomløpet i kroppen-og det gir jo veldig gunstig i forhold til det befrukta egget, det treng gode forhold i livmora for å feste seg og vokse . I forhold til svangerskapet så var det litt tøft i starten med mykje oppkast og brekninger-gjekk sakte men sikkert over etter 14. svangerskapsveke. Har også slite litt med bekkenet sidan starten (og eg som trudde bekkenproblem kom når ein fekk stor og tung mage hehe). No er eg sjukmeldt 100 % ut svangerskapet fordi eg fekk påvist forkorta livmorhals 1. mai (= kan føre til prematur fødsel). Men dette har ingenting med at eg vart gravid med prøverør å gjere Sånn er det berre for nokon gravide damer... Skal sjå at neste mai så er det du som er innpå her og berre venter på å få møte eit lite under
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå