Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som svangerskapet går mot slutten,og man stort sett egentlig bare venter på at fødselen skal starte slik at man får møte gullungen man har i magen... Hvordan har svangerskapet DITT vært? En liten oppsummering? Både positive og negative opplevelser

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt svangerskap har vært lærerrikt. Hatt mye trøbbel med ryggen, men fysio hjalp masse. Har hatt litt deppa perioder, trodde alt skulle være så fint og flott når man gikk gravid....

Ryggen har gjort så jeg har vært sykemeldt 100% siden februar. Har vært ensomt og kjedelig.

Jeg hadde gledet meg veldig til å gå gravid, har alltid syns det ser så koselig ut. Ble tatt litt på senga der, liker å ha kontroll...

Jeg har termin 21 mai, får ikke gå særlig lenger enn det da jeg ligger over skjema på magen..

Utrolig nok har jeg bare et lite strekkmerke på magen:)

Har vært inne på 5 ultralyder og sjekket svangerskapsdiabetes. Har kanskje en litt overnervøs lege som vil sjekke alt, men det har vært beroligende for meg.

Jeg er ikke skremt (ennå) og vil bli gravid igjen, men da gjøre ting litt anderledes...¨

Er skikkelig klar for å få ut denne gutten nå! Mye kynnere, vond rygg og press.

Ikke bare bare å være førstegangsgravid og kontrollfrik...

Lykke til!

Skrevet

Min oppsummering...

Har vært mye sykmeldt,desverre. Ble først plaget med kvalme/oppkast fra jeg var rundt 6-7uker på vei,frem til jeg var rundt 13uker. Hadde så en kjempefin periode! Alt var egentlig veldig fint! :) Den ordinære UL'n var en kjempeflott opplevelse,men i slutten av januar begynte ryggen min å slå seg vrang. Har siden da vekslet mellom å gå 50 og 100% sykmeldt. Så siden januar har det egentlig bare vært slitsomt... Har hatt mye vondt,og det har gått ut over både humøret mitt og samboeren. Har litt dårlig samvittighet da jeg føler jeg kanskje har ødelagt litt av hans opplevelse med det å vente barn :/

Har alltid syntes at gravidmager er såååå fint (og det er det jo også),og har gledet meg virkelig til å gå gravid. Men det har ikke vært så rosen-rødt som jeg trodde det skulle bli. Sambo har en drøm om gjerne 3-4barn,men jeg tror det kanskje stopper med 2- iallefall ikke flere enn 3!

Det har jo vært fine stunder inn i mellom,men det negative har nok overskygget en god del av det positive...desverre! Og det å gå rundt å ha mye vondt,har tappet kroppen for mye krefter,og det har vært slitsomt å funke som normalt!

Så ser egentlig bare frem til å være helt ferdig,og å få kroppen min tilbake! X fingrene for at man får en snill og rolig baby ;) Men,for å være enda mer negativ,så frykter jeg for at man får en kolikk-unge som bruker de 3 første mnd til å kun skrike! :P Hadde vært "prikken over i'n" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...