Gå til innhold

oppgi far som ukjent??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg abre lurte på ossen det er å oppgi far som ukjent da man egentlig vet hvem faren er men han ikke kan oppføre seg og bare prøver å lage et helvete får meg, har egentlig skrivd han opp på helse skjema men vurderer nå og krysse over dette, og håpe på at han ikke vil stå oppført, i og med at han er forlovet med ei fra et annet land og skal gifte seg til sommern, så er jeg ganske sikker på at han ikke vil gjøre noe med det om jeg stryker han ut.

Det er kun 2 mnd til termin og dette sliter veldig på humøret og energien min da jeg ikke klarer å slappe av eller få dette ut av hodet, så begynner å bli ganske lei siden jeg har lyst å ha en fin graviditet og ikke gå og være ulykkelig og sur pga han.

Om dere bare har dritt og si hold det får dere selv da jeg vet veldig godt at barnet har rett til å skjenne faren sin, men han er ikke mye til å som far om han skal holde på sånn som han gjør!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV vil vite hvem faren er. Du får ikke bidrag fra barnefar om han er ukjent, og da kan du ha rett på forskudd fra NAV. De ønsker da å vite hvem han er, slik at de kan kreve tilbakebetaling av forskuddet. Det er det økonomiske i dette.

Du fratar ikke bare barnet farens navn på papiret; du fratar barnet retten til fremtidig arv, kjenskap til sin fars familie, og halve identiteten....

Far kan også be om DNA-test uten din godkjennelse, for å påvise at han er barnets far.

Han kan bare stå som far. Du trenger ikke forholde deg personlig til ham, likevel. Han blir ikke påtvunget samvær om han ikke vil. Bare krevd for bidrag dersom DU søker om dette gjennom NAV.

Er det det at han ikke vil bli far til ditt barn som gjør at han bråker, eller er det andre ting?

Skrevet

hvordan prøver han å lage ett helvete for deg da? hvis du vil føre han opp som ukjent fordi han fx vil ha delt f.ansvar/omsorg etc syns jeg du ikke bør gjøre det... som anonym over her sier, han kan kreve dna testing, noe som egentlig da er unødvendig med tanke på at du og han vet at det er han som er pappan...

som sagt, hvis det er pga han lager styr for deg syns jeg det er egoistisk av deg å sette han opp som ukjent... det er tross alt et barn inni bildet.. som anonym også over sier...

Skrevet

Han har ikke hatt no ønske om dette barnet i det hele tatt, han bryr seg heller ikke, og de penga fra han kan jeg fint klare meg uten, jeg vil ikke ha noe med ha å gjøre så legne han ikke klarer å oppføre seg som voksen og ikke kun tenke på seg selv hele tiden.

Han har i tilleg planer om å gifte seg med ei annen til sommern!

Om han finner ut at han vil stå oppført som far kan har bare komme og kreve dna test og stå som det men før det så vil jeg ikke ha han på papirene,

Skrevet

Han har ikke hatt no ønske om dette barnet i det hele tatt, han bryr seg heller ikke, og de penga fra han kan jeg fint klare meg uten, jeg vil ikke ha noe med ha å gjøre så legne han ikke klarer å oppføre seg som voksen og ikke kun tenke på seg selv hele tiden.

Han har i tilleg planer om å gifte seg med ei annen til sommern!

Om han finner ut at han vil stå oppført som far kan har bare komme og kreve dna test og stå som det men før det så vil jeg ikke ha han på papirene,

Skrevet

Forferdelig dårlig gjort mot barnet! Uansett hvordan han oppfører seg, er han dessverre uansett far til barnet. Og skal selvsagt oppføres! Tenk om du dør neste år, og barnet finner fødselsattesten oppført som far ukjent om 17 år?

Skal ungen da aldri vite om faren, som kanskje da har blitt voksen??

Skrevet

Nei, tror nok alle får det bedre om han ikke er det, alle så og si rundt oss vet at det er han som er faren men han skl til utlandet og gite seg i sommer så han gir rett og slett langt faen.

Så ting vil uansett være bedre uten han og oppførselen hans!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...