Gå til innhold

Mange som har hatt/skal ha tidlig UL her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser er at det er endel som skal eller har vert på tidlig UL her, og lurer på om det faktisk er så vanlig...? Og hva er isåfall grunnen til at dere får det? Er det privat UL eller ikke?

Eg skal selv i uke 9 og grunnen er at eg har diabetes. Da får eg endel UL i tillegg til den ordinære, spesielt på slutten. Eg har hatt litt blødninger også og spurte derfor om tidlig UL (før eg visste at eg likevel skulle i uke 9) og da sa legen at det ikke var vanlig selv ved blødninger, og at de ikke kunne gi tidlig UL til alle som hadde blødd litt bare fordi de var bekymret...Men når eg leser her inne synes eg det er mange som får UL fordi de har blødd eller er bekymret, og eg synes ikke det er noe dumt heller...det er fryktelig å gå å bekymre seg:(

Så...eg bare lurer altså;) Er det virkelig så vanlig som eg har fått inntrykk av er inne? Eller har legen min rett i at det er ingen som får UL "bare" fordi de er bekymret og/eller blør litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ekstra UL fordi jeg har ett høyrisiko svangerskap, dvs jeg har en nyre/lever sykdom som må følges opp litt ekstra når jeg er gravid ifht blodtrykk osv. Ved forrige svangerskap fikk jeg UL hver 4 uke fra uke 12 og ut svangerskapet - de siste ukene fikk jeg UL hver uke!

Får tidlig UL denne gangen fordi jeg mistet tvillinger i MA (uke 12) for 2 mnd siden - tror de bare var "snille" som ville gi meg det for at jeg ikke skal gå å bekymre meg - ikke alle steder de gir UL tidlig!

Klems

Skrevet

Jeg skal på UL når jeg er 7+6, og grunnen er at jeg er blitt gravid med IVF/ICSI. Da har alle tidlig UL får å sjekke at graviditeten sitter der den skal og vurdere om det er ett eller to embryo (hvis man har satt inn to).

Skrevet

Var til tidlig UL (uke 11 tror jeg) i svangerskap nr to, pga langvarige og kraftige blødninger.

Jeg skal til det jeg antar er en tidlig UL i morgen kveld, siden jeg ikke fikk mensen igjen etter fødsel og derfor ikke har noen anelse om hvor langt på vei jeg er. Det holder liksom ikke å regne ut i fra første blødningsdag i siste mens, når det var 14. Desember 2007! ;-)

I mitt første svangerskap var jeg først på den ordinære UL, og fikk så noen flere mot slutten pga komplikasjoner.

Skrevet

Jeg fikk time til tidlig UL på fredag og jeg gleder meg kjempemye. Var hos lege for en uke siden og sa jeg ønsket tidlig UL og jeg fikk henvisning uten spørsmål eller problem.

Skrevet

Jeg har fått tilbud om tidlig ul fordi jeg hadde en ma relativt sent i svangerskapet. Vet ikke om det er vanlig, men jeg tror nok at de gjør det av "menneskelige hensyn" i mitt tilfelle.

Ellers har jeg aldri bedt om tidlig ul, jeg har kommet til legen og vært veldig bekymret og de har henvist meg til gyn på sykehuset. Har fått sånn hastetime og har da blitt sittende på venterommet hele dagen i påvente av å få komme inn. Men når jeg først kommer til så tar de veldig godt vare på en!

Denne graviditeten har jeg allerede vært på ul tre ganger, men det var på grunn av intense smerter. Var for tidlig til å se noe foster men vi så det som gav smertene og det var ikke noe farlig. På fredag skal jeg til den første avtalte ul'en , da er jeg 6+3 og håper jeg får sett hjerteslag. Og så har gyn lovet meg ul kanskje så mye som hver andre uke for å følge opp og se om alt er bra. Vi får se hvordan det blir.

Min teori er om at en er inne i systemet på gyn. pol. så er det lettere å få tidlig ul dersom noe skjer, slik som en blødning for eksempel. Vanlige leger kan være litt vanskeligere, men heldigvis er de ikke det her jeg bor.

Skrevet

Kjøpte tidlig UL forrige svangerskap og gjorde det denne gangen og...Mne var bare fem uke på vei... Så det var bare en liten boble...

XD Tenker jeg skal ta en i uke tretten og...for og se om alt er i orden..

Skrevet

Jeg mistet en liten gutt i uke 37 for ca 1 år siden -morkakesvikt. Jeg kommer derfor til få mange ul gjennom hele svangerskapet. Den første nå i uke 11.

Skrevet

Jeg fikk tdlig ultralyd for det er tvillinger i slekta, så vi vil bare vite om det er en eller fler...

Skrevet

Skal ha tidlig UL pga. litt spotting og smerter i den ene siden. Skal derfor skjekke om jeg er gravid utenfor livmoren.

Skrevet

Jeg skal på UL uke 8+6. Grunnen er at jeg bærer på prøverørsbarn, og da får man tidlig UL automatisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...