Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal slutte med nattamming da klompen pà snart 7 mnd spiser 4 màltider om dagen + melk og vann innimellom.

Men, nàr bòr jeg gi siste màltid fòr natten? Nàr han legger seg, eller bòr han fà et "dròmmemàltid"?

Skal jeg slutte bràtt, eller trappe ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å slutte mener nå jeg, hvis du skal gi drømmemåltid blir det jo bare tungvint og du må innføre to rutniner like etter hverandre og den lille og du får flere rotete netter enn dere trenger! Det tar 3 netter normalt å slutte, så det kan være lurt å gjøre det i forbindelse med en helg slik at du kan få litt avlastning på dagtid for å sove ut litt. Mitt råd (som fungerte hos oss er følende. ikke si at du skla PRØVE å slutte med natt måltid, du må bestemme deg og gjøre det! Gir du etter en gang, blir det dobbelt så ille neste gang du skal "prøve" å avslutte nattamming. Du må tåle at han gråter, og for all del ikke ta han opp av sengen å byss på han. Da skaper du bare en ny ting som må avvennes. Gå inn til han, gi han sutten og ikke møt blikket. Legg på dynen å sørg for at han ligger greit. gå deretter rett ut, gå inn igjen etter 2 minutter og gjør det samme. Du kan eks si shhh når du er inne hos han. Neste gang venter du 5 min før du går inn, og så går du inn hvert 5 min eller med lengre tid imellom hvis du kan klare det. Tilslutt gikk gråtingen over til sutring, og da gikk jeg ikke inn. tilslutt sovnet han igjen. Viktig å si til deg selv at dette er helt greit, gutte må lære å sove natten igjennom, og det er BRA! tenk så godt å endelig få sove hele natten, både for deg og for han. I tillegg sier du til deg selv at nå får han sjansen til å lære seg å finne sin teknikk på å sovne igjen etter at han har våknet på natten. Alle babyer våkner en del gange på natten, de må faktisk lære seg å finne roen igjen selv uten at mor kommer med mat eller trøst. tenk så deilig når gråten er over og han sover hele natten igjennom og er trygg i sengen sin og sovner igjen uten at han trenger hjelp til det! Det er absolutt tiden for å slutte med nattamming nå, han får 4 måltider og trenger ikke maten på natten lengre. Han vokser til, og å å sove natten gjennom er en del av det han skla lære seg nå! LYKKE TIL!!!:) ps, blir det riktig ille med gråt så kan du gi han vann i tilfelle han blir tørst. Men ikke ta han ut av sengen, bare sett han litt opp og til by vannet. vil han ikke ha det, så vil han ikke det og da er det greit. Ikke styr med å få det til, egentlig like greit å ikke venne han til å gå vann på natten også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...