Gå til innhold

Hvor gnitne er egneltig folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant til at når en inviterer folk så står en for mat og drikke med mindre annet er avtalt. Om en tilbyr seg å kjøre folk et sted, så forventer en ikke bensinpenger osv.

Hva er det med folk egentlig? Er fol så gnitne at de forventer at alt de er med på skal gjøres opp krone for krone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig.

Syntes akkurat kjøttet når man griller er unntak. :)

Skrevet

Jeg syns, at når man inviterer seg selv på middag uten å bidra med NOE, så er man gnien.

Og når man attpåtil ikke gidder å bidra til en middag man er bedt til dagen etter, og blir sur fordi man spør om vedkommende kan ta med en ting til 20,- (når vertsskapet alt har laga middag for 700 kr), DA er man gnien.

Kjøtt tar man med når man griller, for det er dyrt!

Skrevet

Gjør dere dette når dere inviterer til middag også? Forventer at gjestene stiller med lammestek?

Skrevet

Jeg stiller med all mat når jeg ber på middag selv. Men i venneflokken vår er det blitt en slags uskreven regel at de som kommer på middag bruker å ta med et eller annet. Kan bare være litt drikke, litt kos til kaffen eller lignende.

Men hender ofte da jeg er alene, at vennene mine tar med litt ekstra (de bruker å komme opptil 4 stk 2 voksne og to barn i alderen 13-15).

Men det er aldri snakk om spleising, hvis vi ikke er enig om det på forhånd.

Er også av typen som ikke liker å ta betalt for tjenester som jeg tilbyr meg å gjøre for andre. Mener heller at kanskje jeg trenger hjelp til noe en gang og kan få "betalt" på den måten

Skrevet

Jeg forventer aldri at folk tar med egen mat, MEN når de inviterer seg selv på middag dagen før den planlagte middagen, forventer jeg at de bidrar en av dagene. Det er dyrt å skulle kjøpe kjøtt til mange mennesker altså.

Og nei, jeg forventer ikke at folk tar med mat når JEG ber dem...

Skrevet

Hvis jeg inviterer står jeg for alle utlegg med mindre jeg spesifiserer at de må ta med kjøtt/alkohol selv, eller at alle spleiser. Nå er jeg student da, og vi har jo gjerne litt mer fokus på at man må spleise litt av og til, så de fleste pleier å ta med seg noe, eller i det minste tilby seg/spørre om de skal ta med noe.

Hvis jeg sier "jeg kjører deg hjem jeg", eller "skal jeg kjøre deg hjem eller?", så er det selvfølgelig gratis! Jeg forventer ingenting i retur. Men hvis folk spør, så har jeg heller ingen problemer med å si at "seff, men kan jeg få 20 kr til bensin? tanken er snart tom" (det må jo være sant da:)

Skrevet

Veldig gnitne gerd

Skrevet

Når jeg selv blir invitert på grilling, så er jeg vant med å ta med kjøttet selv, så stiller vertsskapet med resten om de ikke på forhånd sier at det blir spleiselag.

Er det en spesiell anledning, brullyp, runddag eller lignende, og blir invitert på grilling, så tror jeg kanskje at jeg hadde forventet at hele sulamitten hadde blitt servert, om ikke annet ble sagt.

At folk betaler bensinpenger forventer jeg ikke i det hele tatt og det gir jeg ikke til andre heller, om ikke det er langt. Som regel kjører vi hver vår gang uansett.

Skrevet

Hvis en gjeng blir invitert på grilling, tar alle med kjøtt, mens vertskapet står for resten. Det er veldig vanlig.

På grilling synes jeg det er vanskelig å beregne hvor mye folk spiser, og så ender jeg opp med å kjøpe for mye som vi ikke får spist opp. Derfor egen grillmat. Og så får alle det de har lyst på. Jeg kan godt i ha litt pølser og koteletter i bakhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...