Gå til innhold

Masse kynnere, og smerter i magen...


alvesnuppa <3

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en stund hatt masse kynnere, og natt til 16. mai fikk jeg også smerter i magen, som fremdeles er her. På kvelden, samtidig som jeg så på mgp, tok jeg tiden i mellom hver enkelt, som kom hvert 1.-4. minutt. Ringte sykehuset, og de ville jeg skulle komme inn for en sjekk. De gjorde en grundig jobb, med massevis av tester, registreringer og undersøkelser, og alt sto heldigvis bra til. Livmorhalsen var lang og fin, og ikke minst lukket:) HELDIGVIS!! Fikk noe avslappende, og ble natten over for overvåkning. Kynnerne har det kanskje blitt litt mindre av nå, men smertene er her fremdeles. De kunne ikke gi noe svar på hva de kom av. Flere som har det slikt?? De ligger liksom i livmoren, og blir verre når jeg reiser meg, går, generellt når jeg er i bevegelse, og når jeg får en kynner.

 

Noen som kjenner seg igjenn, har hatt erfaring med dette eller bare rett og slett hvet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også smerter i magen, som melder seg med noen dagers mellomrom. Det føles som voldsomme menssmerter som strekker seg helt fra mellomgulvet og ned til bekkenet. Spesielt vondt er det midt i korsryggen. Det forverres ved aktivitet, særlig normal gange. Smertene har en varighet på 45 - 105 minutter, og før og etter kan jeg gå hele dager med såkalte mensmurringer. Har vært i kontakt med lege og pr tlf til føden på sykehuset. De sier at det er normalt med litt vondt'er og at det er trygt sålenge det slipper taket. Men jeg fikk streng beskjed om å ringe hvis smertene dukker opp igjen. Min opplevelse er det dette skal og bør tas alvorlig, men at det også kan være helt normalt for noen. Jeg har lurt på om jeg bare har hatt kynnere, men alle sier at det føles som en slags kiling, så ikke vet jeg....

 

Jeg tenkte først at jeg ikke ville være ho hysteriske gravide som ringer hele tiden, men etter å ha snakket med føden er jeg bestemt på å heller ringe fire ganger for mye enn å én gang for lite... Ei jeg snakket med idag hadde hatt det på samme måte, og det var premature rier. Vi får bare være forsiktige og ta det med ro. Det alle de profesjonelle har rådet meg til er å ta det veldig med ro. Legge meg ned når smertene melder seg og aller helst hvile noen ganger om dagen. Og unngå alt av stress og mas!

Er ikke så mye jeg kan bidra med, men for meg er det ihvertfall en trøst og høre at det er flere som har det sånn. Blir litt mindre urolig av det. Du får holde meg oppdatert på hvordan det går med deg. Lykke til! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det hørtes ikke godt ut. Jeg har også hatt slik mensmurringer tidligere, rundt uke 17-19, men ikke nå i grunn. De smertene jeg har kan kanskje minne om forstoppelse og luftsmerter, men det er ikke d det er snakk om i mitt tilfelle. Smertene sitter rundt fronten og siden av livmoren...

 

Hehe, flere som tenker likt som meg ser jeg:) Ønsker ikke å "mase", men det er som du skriver, bedre enn fire ganger for mye, enn én for lite!! Vi får slappe av, og nyte de deilige livstegnene våre små gir oss. De kan jeg leve lenge på:))! Og blir det slik at jeg må ta det svært med ro resten av svangerskapet, så får jeg bare gjøre det. Kjedelig blir det, men verd det er det så absolutt!

 

Det er en stor trøst å høre at flere er i noe samme situasjon. Det gjør det enklere. Hold meg oppdatert på deg du også, vi får satse på at dette bare er livmorens måte å trene seg opp til fødsel til forventen termin;) da får vi en sabla sprek livmor i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

 

jeg har noen ganger fått smerter som jeg best kan forklare med muskelkramper fra navlen og ned. Jeg klarer ikke å bevege meg når disse inntreffer og de stikker til. (klarer ikke å reise meg opp og strekke ryggen for eksempel). jeg aner ikke hva det er men det gir seg heldigvis etter en stund. Jeg har valgt å tenke at d er kroppen som gir meg beskjed om å ta d litt med ro.....Jeg vet at jeg har høy smerteterskel (har født to barn uten smertestillende) men det skulle jo vært fint å vite hva smertene kommer av.......Hos meg går det altså over mellom hver gang.......

 

Har forresten også masse kynnere hver dag og noen av disse kan også gjøre skikkelig vondt men de fleste er normale og ikke smertefulle......

 

Ellers føler jeg at ejg er i fin form jeg og at jeg har minimalt med plager og det selvom det er to inni her :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hii. jeg har også hatt mye vondt i magen de siste dagene, mere at magen er så utrolig spent, og har vondt rett ved mellomgulvet/livmorstuppen over navelen. Har også fått problemer med magen, men bestemte meg for å ringe til legen i dag når smertene forverret seg... Fastlegen sa bare at jeg skule legge meg ned og ta en paracet, for så og kontakte legevakt hvis dette forverret seg... Jeg klarte virkelig ikke roe meg med det, så rignte til føden og de tok meg inn til observasjon med en gang. De var kjempe hælige alle sammen og roet meg ned =))) Tok ul og alt var ok med barnet, de mente jeg hadde fått en mage infekjson av en eller annen art ettersom jeg ofte går på toalettet... Så sånn har min dag vært hehe...

 

Følte meg også litt flau/hysterisk, men nå har jeg jo heller aldrig vært gravid før så aner jo ikke hvor grensen går. Og på observasjonsposten sa de at det beste er bare å ringe uansett, så vurerer de om vi skal komme eller ikke... er utrolig takknemmelig for det, og veldig skuffet over fastlegen....

 

Håper alt går bra med dere nå =)) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt ca samme som perledykkeren tror jeg. Noe lignende muskelkramper fra navlen og ned. Første gangen var jeg på butikken, og det gikk ikke over. Måtte lene meg over handlevogna og gå museskritt for å komme meg ut. Lå noen timer på sofaen når jeg kom hjem og da gikk det over. Dro en tur til legevakta når min sambo kom hjem, men de fant ikke noe galt.

Senere har jeg ofte våknet på natta med slike "kramper" (er skikkelig vonde), men da går de raskt over.

Var ei venninne som sa at det er mulig det er veldig trangt der nede, og at det derfor blir vondt/kramper når det strekkes så mye. Hørtes ganske fornuftig ut - iallefall slik smertene oppleves for meg.

 

Merker ellers ikke noe til kynnere. Men hender jeg har fordøyelsesplager.. det går tregt igjennom systemet,.. for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...