Gå til innhold

Eggløsning med pergotime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen vet om når jeg kan begynne å forvente at jeg skal få eggløsning når jeg går på pergotime?

Begynte 5. syklusdag. å ta pergotime.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører en del sier at EL kan forsinkes ved bruk av pergotime. Men du bør begynne å teste på "vanlig tid" så du ikke går glipp av den... jeg brukte scanning for å finne EL og begge gangene så kom den på dag 16, (dvs el-sprøyte ble satt på dag 14- og dermed el dag 16). Dette stemte helt med min vanlige syklus på ca 30 dager.

Men dette er jo veldig individuellt da......

lykke til !!

Skrevet

Hei

Takk for svar

Er litt ny på dette her, hva mener du med scanning, er det ultralyd?

EL sprøyte, tok du det sammen med pergotime?

Skrevet

Ja, scanning er ldet samme som UL av eggstokkene, på den måten kan gynekologen se hvor store folliklene er (posen som egget ligger i) og beregne når eggløsning vil komme. Han sa da når jeg skulle sette EL-sprøyte og EL kommer da 36 timer etter at sprøyta er satt. Gjorde det jo letterer for meg å time turen til Dk. Har tidligere hatt problemer med å finne EL med tester så dette fungerte bedre for meg.

Brukte pergotime også ja fra dag 4-9.

Skrevet

Hei,

Jeg har prøvd pergotime en gang, og da fikk jeg positiv lh-stigning på dag 17. Vanligvis har jeg positiv LH-stigning på dag 14 (positiv LH-stigning skjer 14 -36 timer før eggløsning). Pergotime forskjøv dermed syklusen min. Jeg tror dette er vanlig, men det er nok individuelt hvordan syklusen faktisk blir påvirket.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk positiv el test på dag 12 ved hjelp av pergo. Men jeg har kort syklus til vanlig. Skal ta ny kur nå og satser på at det fungerer slik at gull egget klekkes:-ø)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...