Gjest Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 hun drikker mme. vet hun er tørst og ikke sulten også av og til, men hun nekter å drikke vann.. har noen noe triks?
Lemonia Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Hvor gammel er hun? Det er ikke nødvendig for babyer opp til 6-7 mnd å drikke vann (og mange vil ikke drikke det heller da konsistensen er uvant for dem). De fleste får i seg nok væske ved mme og er hun tørst kan hun få mer mme.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 fått høre og lest at en ikke kan gi mer mme enn det som står på pakken. at om de bare er tørste så skal de ha vann. uansett hvor små de er. pga det er "sort" fett i mme. mm kan de drikke seg trilla runde av for det er ikke farlig, men det kan de ikke med mme. hun er 4,5mnd. triks? anyone?
blomstre Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Her hjalp det å temperere vannet, men det har du kanskje prøvd alt... Hjalp også å gi vann i tutekopp istedenfor på flaske. Flaska skulle visst bare være til melk syntes snuppa... Har bare gitt vann etter at fast føde ble intodusert da, og kun i forbindelse med måltid.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 var ganske lunka ja. får bare prøve flere ganger. flaska med mme tok hun med en gang. takk gud for det.
Collette Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Jeg kjøpte en knallgul tutekopp fra Avent. Det var visst stas, for da kunne han holde den selv. Det tok litt tid før han lærte seg sugeteknikken, men nå drikker han vann som bare det.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 gammel var han? det hadde kanskje vært noe:) ser for meg en knallgul tutekopp fly gjennom rommet da hehe..
Collette Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Han er fire måneder og fire dager:) Kjøpte koppen for en uke siden.
husmus &2 Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Hvordan vet du at hun er tørst og ikke sulten? Jeg ville gitt henne mme og ikke vann når hun er 4.5 mnd. Hvor mye mme drikker hun da? Det er vel 1 liter som er en magisk grense pr dag, men den er jo også fleksibel. Det viktigste er at hun får i seg det hun har behov for og da vet jeg ikke omjeg ville ha dyttet på henne vann. Vil hun ikke ha mme, er hun hverken tørst eller sulten. Når det er sagt, Prompen nektet å drikke vann fra vanlig flaske så da prøvde jeg med tutekopp. Tok noen ganger med å tilby han før han likte det. Bruker vanlig smokk på den og ikke den som følger med. Tenkte en ny ting om gangen, men det er bare meg.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Her nekta lillegutten vår å drikke vann både fra flaske og tutkopp, lunkent eller ikke, osv... Helt til jeg ga han det fra vanlig glass og fra sånn Imsdal-flaske med topp - nå drikker han som bare det Hjelper han jo såklart med glasset, mens flaksa holder han selv med en smekk under Virker som han syntes det er kjempe stas å drikke fra det
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 hun får så godt som 1 liter jeg tenkte vel at hun var tørst siden med mm så drakk hun veldig ofte.. er jo mulig det er uvant for henne å ikke få pupp slik som før.. jeg er helt ny på dette med flaske. så jeg må jo nesten prøve meg frem..blir jo veldig usikker..
En til kansje?!? Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Henger meg på den med å prøve å gi rett fra imsdalflaska. Da drikker min gutt:)
homla78 Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 prøvde du deg frem med å gi ham litt vann nå å da?? eller får han en kopp med en gang?? kan jeg bare prøve å gi henne ei flaske med vann på?? har ikke begynt med så mye vann enda til lille-jenta... hun er nå 4mnd... men vi går jo sommeren i møte, så kan vel være lurt å ha tørste-drikke på lur...
helene0: jan09+jun11 Skrevet 19. mai 2009 #14 Skrevet 19. mai 2009 Vi begynte å gi knøttet vann med teskje, det fungerte fint. Han nekter å bruke flaske i det hele tatt, så nå har vi gitt han vann fra tutekopp den siste uka. Han er snart 4 mnd. Det funker fint og han synes det er stas. Problemet med flaske tror jeg er at han ikke skjønner sugeteknikken. Med tutekoppen kommer det jo av seg selv. Jeg kjøpte en sånn fin gul en fra avent, også tok jeg vekk "ventilen" inni, slik at det kommer vann ut når man heller på koppen. Gir han ikke så masse vann, men bare så han vender seg til det. Håper han snart kan drikke mm av koppen, så jeg kan ta meg en lenger tur ut alene enn 2 timer...
homla78 Skrevet 19. mai 2009 #15 Skrevet 19. mai 2009 får kjøpe en sånn kopp da kanskje... min lille prinsesse har tatt flaske lenge nå, så det kan vel hende at det går også... får teste det i morgen... gir du kaldt vann eller temperert?? har kokt vann å satt i kjøleskapet jeg nå,,,
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har en gutt på straks 11 mnd som fremdeles ikke liker vann, har igrunn gitt opp. Har prøvd tåte, imsdalflaske, tutekopp, vanslig glass osv. Så her får han svak saft på flaske:-( Så hvis noen har ideer på hvordan jeg kan få han til å like det så si gjerne ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå