Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Er det noen her som alene og studere? lure bare på om du få både OS og stipend fra lånekassen, og hvor mye for du.jeg skal studere til høsten og er alene med ungen. hadde vært kjekt og få vite det.
*toppris* Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 du får da begge deler, nav og lånekassen er uavhengige fra hverandre... Hvor mye jeg får er vel ikke relevant siden OS kommer helt an på inntekten man har fra jobb. Dersom du ikke jobber får du full OS, husker ikke hvor mye det ligger på, men tror det er rundt 11000 eller noe slikt... når det gjelder selve stipend biten så kommer det an på om du skal ta høyere utdanning eller vgs. Du kan se inne på lånekassen sine sider der... jeg tar selv høyere utdanning og har dermed lån, deler av lånet blir omgjort til stipend når jeg består eksamenene... får også forsørgerstipend siden jeg har barn, det ligger på 1150kr ca.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Jeg mottar OS mens jeg studerer. Går veldig bra økonomisk. Vet ikke hvordan det hadde vært om jeg hadde hatt bil, men bor i Oslo, så har god kollektivtrafikk her. Man får forsørgerstipend fra lånekassen, men siden man mottar mye trygd i form av OS så blir stipendet redusert. På en annen side er OS skattefritt, og man får bostøtte, bidrag, stønad til barnetilsyn og en ekstra barnetrygd, så man skal ha en grei inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå