Gå til innhold

når går man på kontroll?? trenger råd jeg.. =)


marjoa

Anbefalte innlegg

hei.. jeg har vært hos fastlegen og han sa at jeg ikke trengte å gå til noe kontroll eller no sjekk før jeg skal til han i uke 12.. skal man virkelig ikke sjekke noe mer før 12.uke?? hva har dere gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig å ha første kontroll i uke 12 dersom det ikke er noe spesielt som tilsier at man trenger tettere oppfølging.

 

Jeg spurte imidlertid på helsestasjonen her jeg bor, og fikk beskjed om å komme til første kontroll hos jordmor i uke 8-10, så jeg har fått time hos henne når jeg er 9+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar blodprøver i uke 10 og første kontroll bør være rundt da. :) Jeg mistet forrige gang, så jeg tenkte å ringe fastlegen min og spørre pent om det var noen som helst mulighet for tidlig ul. dene gang.. :) Vet ikke om jeg får, men da tror jeg kanskje jeg gjør det privat uansett. Var så fælt forrige gang da jeg mistet, så ønsker litt trygghet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på min første kontroll hos fastlege 7 uker på dagen, tok blodprøver, GU, veide, målte mage osv har allerede satt opp dato for de to neste kontrollene så innen 17 uker å ultralyd har jeg hatt tre kontroller tilsammen, synes d var veldig greit, neste kontroll 9.juni å da skal jeg få høre hjertelyden sa hun.

 

må vel få med at d ikke er noe spesielt med mitt svangerskap som gjør at jeg treger mer oppfølging enn vanlig.. men hjelper litt på engstelsesnervene.

Jeg hadde ikke funnet roen om jeg skulle ha ventet til uke 12, har jeg fått beskjed om det ville jeg nok vurdert en annen lege!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...