Bumblebeee Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har visst slutta å amme jeg. Vesla er snart 9 mnd og er ikke intr i pupp mer. De gangene hun tar puppen er hvis jeg tilbyr på natta, men det har vi sluttet med for en stund siden. Om dagen bare biter hun eller begynner å blåse og leke når jeg tilbyr puppen. Så nå har jeg ikke ammet på tre døgn og regner med at melka er borte. Kjenner at det er litt vemodig. Andre som har måtte slutte pga manglende interesse? Det som er positivt med det da, er at jeg nå kan spise hva jeg vil uten å bekymre meg for hvordan hun vil reagere. (hun er allergisk mot egg og melk)
Glad tobarnsmamma Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Samme skjedde her når lillegullet var 8,5 mnd. Jeg syntes det var kjempetrist, spesielt siden jeg har hatt flust med melk hele tiden, og var forberedt på å amme til hun ble 1 år. Men det hadde tydeligvis ikke hun tenkt... Nå får hun mme, uten at det heller er noe særlig populært, problemet med både amming og flaske er at det krever noen minutter med ro, men det har ikke lillegull tid til. Hvem gidder å ligge i ro når en kan leke...eller se på ting og folk..hehe...
Makko med to små gutter Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Vi er der, og jeg ønsker ikke å gi meg :-S Pumper for tiden 3-4ganger pr dag for å prøve å øke produksjonen litt, -den er ikke særlig å skryte av! Mini er også veldig aktiv, det er jo så mye morsomere å leke enn å suge på puppen (han kan ta 4-5sug på klatreturen over meg da...). Men flaske med velling går heldigvis bra, så han får den utpumpa melka i den. Bruker lang tid på å amme da, og flaske går jo fort i forhold...
KarinB Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 det er jo veldig vanlig at det blir sånn. Ikke alle babyer vil amme til de er 1 år. Kjenner mange som har det på samme måte som deg. Du får bare gi mme i stedet vet du, et veldig godt alternativ:) Siden hun er allergisk mot melk bør du ha en spesiell type morsmelkerstatning, husker ikke hva den heter i farta. Helsesøster vet det nok helt sikkert. Ikke noe vits for deg å pumpe ut helle, da melka er borte. Uansett så er jo det et styr uten like å holde på med, hadde ikke jeg gidda når babyen var 9 mnd iallefall! hehe Lykke til, og du har jo vært kjemper god som har amma så lenge!
prøverør Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Samme her, lite interesse for puppen. Ammer fremdeles morgen og kveld, men det minker både på melk og lyst fra min datter. Men ett spørsmål, må de ha mme når de er 9 mnd? Datteren min nekter og drikke fra flaske, (drikker vann fra tutekopp) men klarer de seg ikke snart uten mm/mme?? (Får grøt x 2 pr dag). Når kan en begynne og gi de kumelk? Hørt 10 mnd, må vi vente?
Makko med to små gutter Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Det er mme i grøten, så to grøt måltid holder vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå