Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har lærerjobb: Søkte dere bare på utlyste stillinger, eller ringte eller besøkte dere forskjellige skoler og spurte om jobb?

Håper å få fulltidsstilling til høsten, men det er jo omtrent bare barnehagestillinger og assistentstillinger i skolen som er utlyst.

Når er det de fleste lærerstillingene til høsten blir utlyst, eller er det slik at du må ha "nettverk" for å å lærerjobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg jobbet som lærer søkte jeg rett og slett på utlyste stillinger og fikk alltid jobb de gangene jeg søkte.

Skrevet

Send en åpen søknad til alle skoler i nærheten av deg. Ring og prat med rektor og inspektør. Send mail for å si at søknad er på vei.

Slik får du jobb.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor i landet du bor. I Oslo er det iallefall stor mangel på allmennlærere så ikke så vanskelig å få jobb nå. Men syns det å ringe rundt til skoler er en god ide. De fleste skoler har vel begynt å lyse ut sine stillinger som blir ledige til høsten. Men jeg vet mest om hvordan det er i Oslo....

Lykke til!

Skrevet

I byen jeg bor i minner det om rein korrupsjon. Du må kjenne noen for å få jobb. Kjenner du de riktige foka får du jobb uten hverken søknad eller intervju.

Min mann fikk selv jobb på den måten. Mens en kammerat av han kom ikke en gang på intervju til tross for flere års lenger erfaring enn min mann (og akkurat lik utdannelse).

Skrevet

Jeg er ikke utdannet lærer, men har studert språk på Universitetet. Jeg sendte en åpen søknad til kommunen, tre dager etterpå ringte de og spurte om jeg ville vikariere. Har nå vikariert i mer enn to år. Jeg bor ikke i Oslo, men en mindre by sørpå.

Skrevet

Jeg sendte inn en søknad etter endt studietid( eller når detr nærmet seg slutten)

Da høsten kom og jeg fremdeles ikke hadde fått noen jobb ( var veldig vanskelig akkurat da), ringte jeg eller stakk innom skolene i distriktet her.

Det løsnet en del. Fikk mange småvikariater i starten før jeg fikk et lengre vikariat på en skole. Der var jeg i nesten fire år før jeg fikk fast jobb..

Jeg forstår det slik at det er blitt ganske vanskelig å få seg lærerjobb igjen nå. Du må bare stå på. Ta runden på skoler du vil jobbe..Ta det som byr seg og forbered deg på at du muligens blir en "callgirl" som vikarlærer rundtomkring. Det kommer garantert en åpning etter hvert og du får lengre vikariat.

Det er vel nesten umulig å få fast jobb de første årene. I hvert fall i min kommune..

Lykke til med jobbsøking!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...