Gå til innhold

Hvor fort ble dere gravid igjen, dere som har mistet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort ble dere gravid igjen, og hvor lenge prøvde dere før dere ble gravid før dere mistet?

Sitter her, og føler meg litt tom, mistet i uke 4+4. Hadde kun en dag som lykkelig gravid, og gleder meg sånn til det klaffer igjen, for det var den beste dagen i live mitt tror jeg! Men håper det ikke tar like lang tid, klarte det på 5. forsøk nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter at jeg mistet i uke 7 i sa, fikk jeg eggløsning og ble gravid på ny etter 2 uker og ca 4 uker fra blødningsstart fikk jeg positiv graviditetstest

så det trenger ikke ta lang tid....

men har også mistet i ma i uke 10 og måtte ta utskrapning og denne gangen ble jeg gravid i 3 pp etter ma.....så det er mange ting det kommer ann på, men hcg skulle går ganske fort ut av kroppen dersom du ikke var lenger på vei

så masse lykke til

Skrevet

Takk! Håper virkelig spiren klamrer seg fast denne gangen for deg!

Tok blodprøve i dag, og hcg var under 2 i dag, så det er nok ute av kroppen om et par dager virker det som.:)

Flere som har erfaring?

Skrevet

Hei!

Jeg mistet i uke 12 (MA/BO) den 07 mars 09. Fikk tilbake mensen nøyaktig etter 4 uker og 14 dager etterpå fikk jeg EL, og 1 uke etter det fikk jeg positiv graviditetstest på dag 24 på syklusen. Hadde en liten festeblødning på dag 23 av syklusen.

Før vi mistet i MA hadde vi forsøkt i 6 mnd - så gleden var veldig stor da jeg ble gravid - og sjokket desto større når jeg mistet 3 mnd på vei =(

Men, heldigvis gikk det fort å bli gravid igjen. Nøyaktig 7 uker etter operasjonen (utskraping) satt jeg med en positiv test i hånden!!!

Må også fortelle at jeg testet positivt på graviditetstester 6 uker etter at jeg mistet - altså når jeg ventet mensen og tiden etterpå - håpet jo at det var noe på gang - men til slutt var de helt negative og bare 1 uke etter de negative testene ble den positiv igjen!!

Ville bare kondolere og ønske deg lykke, lykke til igjen =)

Stooor trøsteklem fra

Skrevet

Glemte å si at jeg var gravid med tvillinger - så sikkert derfor det tok så lang tid å bli kvitt hcg i kroppen.

Legen min sa at det kunne gå så lenge som opptil 9 uker i mitt tilfelle og selv om jeg hadde positiv hcg test ble det bekreftet at jeg hadde eggløsning ved UL på gyn i mellomtiden, så det går an å bli gravid med hcg fortsatt i kroppen altså...

Klem fra

Skrevet

Håper virkelig du får beholde denne, har du fortjent nå! =)

Blir litt lettere til sins når jeg ser at det er flere som får det fort til etter at de har mista.

Vil gjerne ha flere eksempler:)

Skrevet

Hei.

Vet akkurat hva du går gjennom nå,og vet også at dette er i mager trøst, men tiden leger alle sår.

Jeg ble gravid i 2. pp etter pilleslutt. Mistet i MA i uke 12 og da gikk det ca 7 mnd før jeg ble gravid igjen.

Ei venninne av meg har mistet 2 ganger og begge gangene ble hun gravid mnd etter. Veldig individuelt hvor lang tid det tar.

Ikke stress. Vet det er lettere sakt enn gjort, men tror det er lurt.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Takk! Skal prøve å ikke stresse. Går nok bra første måneden, men hvis tiden begynner å dra seg ut igjen, kommer jeg nok til å bli litt stressa.. Får bare krysse fingrene:)

Skrevet

Jeg mistet i MA oppdaget i uke 9, hadde utskraping den 10. mars og fikk mensen (litt rar mens) nøyaktig 4 uker senere. Så begynte jeg med Pergotime tabletter (får ikke EL av meg selv), og ble gravid. Er vel nå ca 4+5, og håper det går bra denne gangen. Har forresten visst det med positiv test i en hel uke.

Skjønner du har det vondt nå, sånn var det for oss også. Vi bestemte oss bare for å tenke at dette kunne ta tid, og det var ikke noe å stresse med, jeg blir gravid når kroppen er klar. Og det var den jammen med en gang nesten!

Masse lykke til!

Skrevet

Mange takk, og masse lykke til denne gangen=)

Noen flere?

Skrevet

Jeg mistet i MA i uke 9 i desember, og ble gravid igjen 3 uker etterpå, er nå 19 uker på vei :)

Skrevet

Jeg hører ikke helt til her...ennå....!!

Har nettopp mistet, uke 8 (de ukene jeg var gravid, var de lykkeligste i mitt liv), - håper å bli veldig fort gravid igjen.

Lykke til Lotta!

Skrevet

Aller første gangen ble jeg gravid i 2.pp, hadde en SA 5 dager over IKM.

Tok 1,5 år før det klaffet igjen, da endte det i MA da jeg var 11 uker. Var under utredning for ufrivillig barnløshet den tida, så hadde fått time for laparoskopi(sjekke om jeg hadde endometriose) før jeg ble gravid igjen, og etter MA'en hadde jeg operasjonen. De fant ingenting og første forsøk etter ble jeg gravid, og jeg er nå mamma til ei jente på 1,5 år:-)

Ønska oss to tette, men tok 7 mnd å få tilbake mensen etter fødsel, og ytterligere 1 år til å bli gravid igjen. Jeg er nå 6 uker på vei og tror det kommer til å gå fint denne gangen også!

Masse lykke til til dere som har mistet!

Skrevet

Vil-bli-mamma: Takk for det, og lykke til du også! Vi får håpe det går fort med oss begge=)

Badas....: Håper det går bra for dere denne gangen! Kjipt at enkelte må igjennom så mye for å få det man ønsker seg så veldig, mens andre trumfer igjennom lett som ingen ting, gang på gang:(

Masse lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...