Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hei Tenkte det kunne være litt moro å dele 17 mai fortellinger med hverandre :-) Vi våknet av korpsmusikk 07:10 noe jeg syntes var i en smule tidligste laget, men Camilla sov søtt videre selv om de trommet rett utenfor vinduet hennes :-) Sto ikke opp før nærmere 08:30, deilig med en rolig start. David klarte å dra på bunaden til Camilla bak frem så det var et morsomt syn som møtte meg nede i stua da jeg var ferdig med å ta på meg bunaden min (som jeg klarte å presse meg inn i ) hehe Han mente den var fælt vanskelig å få på hehe, skjønner jo det når jeg så resultatet hehe Dro ned til sentrum for å se på barnetoget. Camilla digger korpsmusikk og danser i vei til takten av trommer :-) Dro deretter opp til Grorud skole og litt underholdning der før vi tok et minikoldtbord hjemme hos oss sammen med familie :-) En rolig og fin feiring av 17 mai hos oss. Camilla koste seg med is og jordbær, ble ikke så mye ordentlig mat på den dama nei, men så er det jo barnas dag ;-) Gleder meg til å høre om deres feiringer :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Hei, Ja 17.mai var en herlig dag. Vi sov lenge og var først på barneskolen her på Nesbru og så på toget. Men før vi kom så langt måtte jeg lete etter bunadsskoene. Letet febrilsk etter skoene en halv time. Men begynte å få dårlig tid så det måtte jeg gi opp. Måtte av med bunadsstasen og måtte sende M og pappan i forveien. Godt jeg hadde kjøpt en skole jeg kunne gå med. På skolen var det masse folk og vi koste oss med pølser og is. Farfar var også med. Vi hilste på en del kjentsfolk og hadde det koselig. Etterpå bar det hjem for en liten lur. Eter soving tok vi en tur opp til besteforeldrene og spiste nybakt rabarbra kake. Deilig. På ettermiddagen kom mange venner med barn på grilling. M synes det var veldig stas at Adrian kom på besøk. Ettermiddagen fløy avsted med deilig mat og drikke + veldig hyggelig selskap. Mathilde spiste nesten 4 is og litt pølser. Ble ikke mye annen mat den dagen nei. Fikk heldigvis i henne masse drikke siden det var så varmt. I går da hun våket sa hun: mamme jeg spise masse is. Nam, det er godt. Så jeg tror nok 17. mai var en flott dag.
Solstråle72 Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Hei 17 mai var en kjempefin dag i år! Hos oss var det heldigvis ikke noe bråk tidlig om morgenen, så vi sov til Tobias våknet i 08 tiden. Etter god frokost og litt lek var det på med finstasen og en liten tur ned til byn. Vi gikk ned på Grønland og fikk med oss litt tivoli før vi tok T-banen videre. På Karl Johan var det som vanlig mye folk og litt vanskelig å komme frem. Men vi fikk med oss litt av toget, slottet og kongenfamilien. :-) Og selvfølgelig is og pølse!! På ettermiddagen var vi i Asker på grillfest hos venner. Tobias kosa seg med alle barna og fikk mer pølser og is :-) Var kjempehyggelig, også var det jo så deilig vær. Det vart litt farting på oss den dagen. Etter grillfesten var det inn igjen til byn og til kaker og brus hos familien til samboer. Da fikk Tobias vært litt med farfar & co. også. Jeg må også fortelle at det ikke vart noe særlig med sunn mat på noen av oss heller. Men 17 mai er 17 mai og da er det lov å kose seg litt :-):-)
Bellen^2 Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Vi feiret 17. mai på Kongsvinger i år. Vi dro oppover den 16. slik at vi kunne ha en lang og rolig morgen ved å sende Sebastian ned til farmor:) Så ble det 17.mai frokost, pynting og stas og så ned til sentrum for å se på barnetoget. Til alt overmål hadde både Øivind og jeg glemt kamera så vi tok noen bilder med et engangskamera svigermor hadde liggende, spent på hvordan det blir. Det ble ikke så mye pølse og is på oss, de har ikke disse pølse og is-bodene som jeg er vant til i Kongsvinger, så vi stakk innom en café og spiste italiensk is og drakk kaffe i stedet:) Så lurte Sebastian og jeg oss til en liten lur før middag. Svigermor disket opp med deilig middag og jordbærkake. Vi dro hjem når Sebastian skulle legge seg, så han sov hele veien hjem og sov fortsatt da vi bar han inn i seng..... Tydelig at dagen hadde slitt ut den lille skrotten:) Høydepunktet for Sebastian var nok de fine trommerne som gikk i forkant av toget. De hengte han seg skikkelig opp i og forfulgte de da vi traff de litt senere på dagen. Hm, mulig vi skal gjøre det ene rommer lydisolert hvis han skal begynne med trommer.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå