Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Er det noen som har fått dette under svangerskapet som har gode råd for hvordan man kan bli kvitt det? Evt hvor lang behandlingstid?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg fikk det etter fødsel. Brukte salve/krem fra apoteket (Alcos anal?). Ble borte etter noen dager, men hender de kommer tilbake hvis jeg har veldig hard mage etc.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Ta kontakt med legen din, så får du resept på stikkpiller og salve. Det virker litt bedre med reseptbelagte medisiner, enn de du får kjøpt på apotekt uten. Behandlingstid varierer litt fra person til person, jeg vil si ifra noen dager til 3 uker. Går du lenger enn 3 uker, ville jeg igjen ha kontaktet lege. Om du har utvendlige, kan du dynke en gas-dott med sterilt saltvann som du kan legge ved hemoroiden, det fungerer som smertelindring pluss at det kan hjelpe til med å bli kvitt de.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Har snakka med legen. Fekk ingen som var reseptpålagt, berre at eg skulle kjøpe Alcos anal. Det har eg gjort. Men føler ikkje det blir bedre. har berre brukt det 1 uke. Det er ikkje blitt verre så det er jo bra. Det står jo 4-6 uker på pakken, men håpte eg hadde begynt å merka forskjell etter 1 uke.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Det var synd, det sier jo seg selv at det hjelper bedre med reseptbelagte legemiddler. Men du kan uansett kjøpe Sheriproct (eller noe sånn), det er en hemoroide salve som jeg heller anbefaler, enn Alcos Anal. Men det beste hadde jo unasett vært å kombinere salve og stikkpiller, men Sheriproct stikkpillene gies kun på resept. Ta kontakt med legen din igjen, om du ikke blir bedre snart.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Sheriproct skal ikke brukes de første tre mnd av svangerskapet. "Skal ikke brukes de 3 første månedene av graviditeten. Det er sannsynlig at fosteret kan påvirkes. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Scheriproct dersom du er gravid" Fra pasientutg. av felleskatalogen. Sånn bare til opplysning:)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Eg skal til legen igjen om 3 veker, så har det ikkje blitt forbedring skal eg nevne det. Dersom det blir verre tar eg selfølgelig kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå