Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært på vanlig ordinær ultralyd.

Hvordan forberede seg? Hva må man/burde man ta med seg? (Urinprøve..?) Er det vanlig å få med seg bilder? Hva spør man om?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke med urinprøve og ble ikke bedt om det. Fikk med tre bilder, vet ikke hva som er vanlig - stod i innkallingen at de ikke kunne garantere at de hadde mulighet til å sende med bilder.

Tror ikke vi spurte om noe særlig annet enn kjønn og litt sånn "hva er det der?" når hun ble sittende og titte på nyrer og magesekk og slikt. Hun forklarte etter hvert som hun så over alt hun skulle sjekke.

Skrevet

Vi hadde noen papirer vi fikk tilsendt på forhånd med div spørsmål som far og mors navn, tidligere graviditeter, sykdommer, livsstil etc etc.

men ikke urinprøve og denslags. Det tar vi bare med på de vanlige kontrollene hos jordmor eller lege. Hadde egentlig ikke noen spørsmål annet om de kunne se kjønnet. Man får som regel den infoen man trenger. Andre spørsmål stiller jeg på de vanlige kontrollene :)

Det var en helt fantastisk opplevelse. Ble nesten mållås, klarte ikke å si så mye annet enn å glise fra øre til øre.

Beibien var litt urolig, den snudde seg, gjespet og sparket og vi fikk 8 bilder med oss hjem,av litt varierende kvalitet. På noen bilder ser babyen fin og normal ut, på andre bilder hvor den var urolig kunne den se ut som en liten apekatt. hehe:) men sååå fin likevel :)

Skrevet

I inkallelsesbrevet jeg fikk står det bare at man skulle møte opp i god tid og ikke ha dårlig tid itilfelle det ble venting.

Om vi vil ha skrevet ut bilder må vi si fra på forhånd og betale 50kr stk.... Da bør de få te noen skikkelig fine bilder syns jeg;)

Bare en drøy uke igjen nå, spent og nervøs....

Skrevet

Åh? fikk bildene gratis vi. Er det privat klinikk? Varierer vel fra sted til sted :)

Skrevet

Vi fikk heller ikke bildene gratis. Fikk beskjed om at det kostet 50 kr. Dette er St.Olavs. Vi hadde bare en 200-lapp, noe de ikke kunne veksle på, så det endte med at vi fikk bildene gratis likevel.:) 2 stk.

Mener vi også hadde med noen papirer som vi leverte inn der det står om tidl.graviditeter, sykdommer etc som beskrevet i et annet innlegg. Dette fikk vi i posten samtidig med innkallingen.

Gled deg! Er en fantastisk opplevelse å se den lille ligge der å sprelle med beina :)

Skrevet

Fikk noen papirer i posten som jeg hadde med pluss helsekortet/svangerskapsjournalen. Vi betalte 100 kr og fikk seks eller sju bilder:) Hele opplevelsen var så uvirkelig, men likevel virkelig. Jordmoren var kjempeflink å forklare alt hun så. Tror nok ikke du trenger å forberede noe spesielt, men dere bør ha avklart på forhånd om dere vil vite kjønn eller ikke.

Lykke til:)

Skrevet

Åå jeg har så lyst til å få med meg bilder :) Håper det går. Fint å ha, og vise rundt til alle.

Jeg har hørt at noen har sagt at det går an å ta med seg usb-penn og få med seg digitale bilder? Noen som vet noe om det? Jeg gleder meg skikkelig mye, skal dit på fredag.

Noen som har vært på ultralyd på Ullevål?

Supert med gode svar, dere er snille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...