Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og noen tips til "hvordan" man skal få sluttet med smokken? mini er 2.5 år og bruker så og si bare smokken om natten, så synes ikke det er så ille enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste sluttet da hun var litt før hun ble 2 år. Jeg tenkte som deg på hvordan vi skulle gjøre det...hun hadde ikke så mye til overs for verken Sabeltann eller Julenissen, så å sende smokken til noen av de så jeg ikke på som noen løsning. Ikke var hun så interessert i å gå i lekebutikken da heller, så å gå dit og "betale" med smokken var heller ingen god ide.

Jeg brukte to kvelder på å fortelle henne at nå trengte vi vel ikke smokk lenger, og snakket litt om at det kanskje var på tide å slutte. Så, den tredje kvelden sa jeg bare at vi ikke hadde flere. Det var tomt. Hun spurte etter den en gang, og aldri mer :o)

Skrevet

Eldstejenta var over 3 år før hun slutta, men hun brukte dem stort sett bare til å "snurre" på med fingrene, ikke til å suge på så vi stresset ikke med det. Hun slutta i påska så vi la dem i påskeegget en kveld, og påskeharen gav dem til babyene som trengte dem. Han la dessuten igjen en liten leke og litt påskegodt til henne :-D Hun har aldri spurt etter dem siden.

Skrevet

Gutten min sluttet på sin 3års dag i mars, vi sendte alle smokkene til postmann Pat..la smokkene i en konvolutt og postla den i postakassa våres...så sa jeg at postmann Pat kom å hente de i morra...

siden har han vært uten smok, nesten utrolig at det gikk så greit..for dette var noe jeg hadde gruet meg til lenge :)

heldigvis bruker ikke minste jenta noe smokk så det slipper vi :)

Skrevet

Jenta vår var 3 år da hun slutta (brukte den bare på natta), vi kastet de i sjøen, "ga de til fiskebabyene". To kvelder var hun litt urolig og slet med å finne roen, etter det var det null problem.

Skrevet

Sønnen min var 2,5 år. Vi pratet om det en stund først (i 2 mnd. tid) så han fikk veldig god tid på å forberede seg. Så sendte vi de til kaptein sabeltann. Fikk et kort tilbake med bilde av sabeltann, hvor han takket for smokkeskatten. Var skikkelig stas.

Han spurte (med et flir om munnen) etter smokken 1 gang og det var da han la seg samme kveld som han hadde sendt smokkene. Har ikke hørt om de siden og han har heller aldri prøvd å smugsuge på lillesøster sin smokk.

Gikk over all forventning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...