Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Her serveres prim på brødet hver dag om ønskelig. Vafler stekes hver fredag. Sist fredag dro de på mcdonalds og spise pommes frittes. På onsdag er det bursdagsfeiring i barnehagen med kake, saft og boller. Må bare legge til at vi ELSKER barnehagen vår! Barna koser seg og det er en flott mellomting slik det blir praktisert her :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Synes det høres ut som en flott barnehage! At dere ELSKER den er det viktigste av alt
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Så lenge dere er fornøyd:-) Selv synes jeg kosthold er veldig viktig. Derfor har vi ikke prim på bordet hver dag osv. på min avdeling. Det har jeg møtt mye motstand på blandt de voksne. Vi har vaffler og is når det er varmt, men ikke så ofte som ukentlig.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Så koselig for barna at de koser seg i b.hg da!!! Regner ikke med de er på McDonalds hver uke, og det er vel ikke bursdag hever uke heller... Og hvorfor skal de ikke få prim tenker jeg... Selv spiser jeg sjokade til frokost HVER DAG, gjort det i sikkert 15 år..hvis ikke får jeg ikke i meg noe frokost. Men hvis du ikke er fornøyd så bør du jo søke overføring til en b.hg med fokus på kosthold... Men jeg er veldig glad for at jenta mi får masse kakao og sånn og koser seg i b.hg. Jobber forresten selv som ped.leder i en annen b.hg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 hihi nei, jeg er strålende fornøyd! elsker barnehagen og det gjør jenta mi også! tenkte bare siden det er så mye mas om sukkerfritt her.. hehe.. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Grunnen til at prim begrenses hos oss er fordi enkelte barn bare velger prim om det alltid er på bordet. Vi gjør det primært for at de skal prøve andre smaker enn søtt og sekundært pga. sukkerinnholdet. Vi ser også at de koser seg masse med makrell i tomat om de ikke ser primen. Søte smaker fortrenger annen mat. Jeg har barn fra 0-3 år på min avdeling, og jeg ser det som delvis mitt ansvar at de skal ha et sunt og variert kosthold. Det går ann å være bevisst uten å være hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 i barnehagen vår,hovedinnlegger her, så spiser alle barna alt som blir servert, men iblant velger de prim. :-) de trenger ikke at det "ikke" står på bordet for de vet jo at det andre er godt også
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Jeg hadde ikke tatt det bort om det ikke var et problem for noen. For det minste blir også veldig mange valgmuligheter forvirrende og de velger det de spiser oftest selv (og er helt sikker på pakningen på) om de liker det andre. Vi har foresten også gjort dette med leverpostei en periode fordi vi hadde et barn som bare spiste det (som nå spiser tre ulike pålegg fordi han smakte på dem når vi ikke hadde leverpostei. Med prim gjelder det flere, faktisk de fleste ettåringene vi har hatt. Synes det er litt artig når foreldrene sier at de ikke vil at barnet skal spise så mye søtt pålegg så det går mest i prim hjemme. Det er omtrent like søtt som nugatti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå