Gjest Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 dersom man tar de riktig.. Hva er det som gjør da at "alle" her som har tatt abort er blitt gravide med p-piller? Enten juger dere eller så har dere slurvet med å ta de riktig.... Men, men hva gjør vel det når man bare kan ta abort så mye man vil?? Pytt, pytt!
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 99% sikre sa min gynekolog. Det vil si at en av hundre per år, blir gravide selv om de tok pillen riktig. Per 1000 brukere blir det faktisk så mange som ti per år.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Det er nok like mange som liksom blir gravid på p-piller som er litt mer ivrige enn partneren etter å bli gravide... Og ved ONS er visst p-piller spesielt lite sikre;) Disse beholder ofte, og ender opp med en pappa til barnet som knapt gidder å stille opp... Disse mammaene er her inne og klager over de udugelige mannfolka de har fått unger med. Er det ikke noe som heter "familieplanlegging"?
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 I følge WHO, som jeg regner som en sikrere kilde enn din lege sier at 0,3 % av de som bruker-piller blir gravide... Og synes det er veldig rart at AALLE de damene er her...
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 0,3 prosent av alle som bruker p-piller i løpet av et år blir gravide...blir ikke veldig mange det...
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Jeg fikk også utdelt en bok på barsel "spedbarnsboken" utgitt av Sandvik og godkjent av Sosial- og helsedirektoratet. Der står det at p-piller, ved riktig bruk, er mellom 0,2-3% usikre. En del er jo mer fruktbare enn andre, og er kanskje nærmere 3% enn 0,2,%. Mitt poeng er at p-piller kanskje ikke er så sikre som "alle" tror. De er uansett ikke 100% sikre. Noen vil alltid risikere å bli gravide selv om de tar pillen riktig. At pillen skulle være mindre sikker ved ONS, er det rareste jeg har hørt. Pillen virker fyskisk på eggløsning, slimhinner og sekret osv. Og gjør nok ikke forskjell på om sæden kommer fra en kjent eller ukent partner...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Jeg gikk på p-piller da jeg ble gravid, og tok dem til samme tid hver dag. Jeg klager ikke på noen måte over gutten min, er veldig glad for det "uhellet", men det beviser i hvert fall at folk blir gravide mens de går på p-piller, og jeg er ikke den eneste:) at det er en god unnskyldning i mange sammenhenger, og at tallet på gravide p-pillebrukere kanskje er kunstig høyt kan jeg være enig i, men vi vet jo ikke hvem det gjelder, så det er ikke nødvendig å trekke den konklusjonen i alle saker...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Da var jeg en av de 0,3% som var uheldig, for jeg ble gravid på P-Pillen. Og hadde absolutt ikke lyst på å bli gravid akkurat da. Men jeg har valgt å beholde barnet da, og er glad for det. Men husk det at det er lite som skal til for at de ikke virker, f.eks en dag med diare slik at pillen går rett gjennom systemet kan være nok.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Neffi. Jeg deler ikke ditt synspunkt når det gjelder abort. Men jeg må si meg enig i at det er påfallende mange her på forumet som er blitt gravide på p-pillen....
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Ja, og visse typer antibiotika og epilepsi-medisiner. Jeg har også hørt at kvinner over 90 kilo kan være i faresonen. Legen min mener at leveren min har så høy forbrenning (hennes ord for mange år siden), at jeg kun måtte ha de abolutt sterkeste p-pillene på market for at jeg skulle være trygg nok. De vanlige pillene som f.eks trionetta og microgynon var ikke sterke nok for meg. Dette var legens anbefaling da jeg gikk på p-piller. Ikke vet jeg, men jeg turde ikke ta noe annet enn de sterkeste som hun anbefalte meg.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Jeg ble gravid enda jeg brukte spiral, og kondom i tillegg siden det var en ONS. Han ville ha abort, og jeg var helt enig. Synes det er helt ok med abort forresten, aldri grått en tåre over mitt valg. Og hadde gjort det igjen, og igjen og igjen om jeg var i en situasjon der jeg måtte vurdere det.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er en av de som har reagert på dette. For her inne er det MANGE som er gravide selv med pillen, det er noe som ikke stemmer. Er vel bare jug.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 Man kan bli gravid selv om man tar de helt riktig. Tar de nøyaktig nr man skal. Det holder at man kanskje blir syk, kaster opp, fr diare ol. Da har ikke pillen stor effekt likevel
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 Jeg ble gravid på pillen, men jeg tok ikke pillen til nøyaktig samme tid hver dag.. Det å ta den til samme tidspunkt hver dag kan ha mye å si da tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #15 Skrevet 18. mai 2009 Jeg tok pillen til samme tidspunkt HVER dag. MEN, i den perioden, den mnd, jeg ble gravid, gikk jeg på en type antibiotika som i sjeldne tilfeller kunne redusere effekten av p-piller ( leste jeg da i etterkant, hehe)... Så der var grunnen min!!! Men er kjempestolt mor tilø den lille gutten min nå da! Han er verdens beste så!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #16 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er ikke overrasket når jeg hører hvordan mange jenter praktiserer p-pillebruken sin... De tror vel de bruker dem riktig... Noen kan jo finne på å spise ett og et halvt brett for å forskyve mensen, avhengig av hvilket merke vil jo ikke dette være en korrekt bruk. Venter til de får mensen igjen før de begynner på nytt brett... Glemte å ta i går, tok 2 i dag... Så har vi de som har brukt pillene korrekt, men hvor kroppen ikke har tatt opp stoffene, feks ved omgangssyke, at pillene har kommet ut igjen før de har blitt tatt opp av kroppen, enten ved oppkast eller diare. Så kjenner jeg faktisk ei som var veldig nøye med p-pillene, men likevel klarte å bli gravid 2 ganger mens hun gikk på pillen...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #17 Skrevet 18. mai 2009 Og sigaretter kan redusere pillenes effekt. Noen vet ikke det.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #18 Skrevet 18. mai 2009 Det er vel rundt ti tusen registrerte brukere her inne. La oss anta at hver av dem har vært seksuelt aktive i fem år med p-pille (bare for å ta et tall), I snitt vil da ti kvinner bli gravide på pillen per år. Over fem år vil da femti stykker oppleve å bli gravide på pillen ... Men så er vel realiteten mange ikke tar pillen helt riktig, men glemmer en tablett her og der, eller tar medisiner som ikke bør tas sammen med p-piller og lignende. Så at det finnes et hundretalls medlemmer her som har opplevd å bli gravide på p-pille synes jeg ikke er merkverdig.
Plutselig_gravid Skrevet 18. mai 2009 #19 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har blitt gravid på p-pillen 2 ganger. Den første gangen brukte jeg cerazette, men glemte 1 pille. Det endte i graviditet (utenfor livmoren.) Etter dette skjedde begynte jeg på synfase p-piller. Tok de til punkt og prikke hver dag. Jeg ville ikke bli gravid da jeg var i et ferskt forhold. Og vi hadde jo sett hva som skjedde da jeg glemte 1 pille.. Vel...etter 2 mnd var jeg gravid. Igjen...Sjokket var stort! Hadde hverken gått på medisiner, hatt omgangsyken eller utsatt mensen med p-pillene. I tillegg var jeg en eggleder fattigere etter exuen og hadde en gigantisk muskelknute på livmoren.... hehe, ganske utrolig egentlig:) Vi valgte og beholde da. Men, hvor mange av legene som får inn gravide som er blitt gravide på pillen rapporterer om dette??? Kan være mange mørketall i den p-pillestatistikken for å si det sånn. Legen min skrev opp p-pillemerket jeg gikk på for å rapportere, men tror ikke dette er noe som legene generelt er veldig flinke til. (De er i hvert fall ikke det ang bivirkninger f.eks)
Kjøttpølsa Skrevet 18. mai 2009 #20 Skrevet 18. mai 2009 Hmm....hva med å starte med foredrag neffi, legg det ut på youtube. En ting er mening, en annen er å tvile på alle, ta deg et kurs på hvordan du skal bygge opp tillitt til mennesker. Hormonspiralen er mer sikker og kvinner blir gravide alikevel, skal du gå og fortelle legen at han/hun gjør feil vil jeg gjerne se det også:-,) Film med mobilen når du gjør det og legg det ut på youtube er du snill.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #21 Skrevet 18. mai 2009 Det står klart og tydelig på pakningsvedleggene som følger p-piller at diare, oppkast, enkelte typer antibiotika og selvsagt forglemmelse kan medføre graviditet. Tilleggsprevensjon skal da benyttes i 2 uker om jeg ikke husker feil. Er for dumt å si "jeg glemte bare en pille og ble gravid" samtidig som man hevder at man ble gravid på p-pillen. Nei, man ble gravid nettopp fordi man ikke tok pillen som foreskrevet!!!! Er jo like saklig å hevde at man ble gravid da man brukte kondom. Men bare ikke denne ene gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå