Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Det er samboers valg at han flytter fra meg og våre tre barn. Han flytter til hjemstedet sitt, ca 4,5 timer bort med bil. Barna er i alderen 1-5 år. Jeg føler det er for langt å reise annnenhver helg slik han insisterer på. Det går ikke fly. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er voksen og hadde aldri orket det selv. Jeg har hatt noenlunde samme problemstilling med barnefar. Du ville nok fått medhold av en mekler hvis du hadde tatt det opp på et familievernkontor. Men det har ikke noe å si for samværet at det er faren som har flyttet. Argumentasjonen må være barnets interesser.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Her er det far som velger å flytte. Da må han ta konsekvensen av en annen samværspraksis. Samværet skal være til barnas beste og reising i 4,5 time annen hver helg for en ettåring er altfor belastende. Det er for tøft for der eldre barna også. Samværet kan kanskje utvides og sjeldnere; f. eks en langhelg hver 3. eller hver 4. helg eller en langhelg i måneden. Hvis han ønsker oftere, kan han komme til barnas hjemsted en gang i mellom. Dersom denne saken havnet i retten, tror jeg ikke far ville kommet særlig langt med sitt krav om 2. hver helg. Og ja, du vile definitivt fått medhold av en mekler på familievernkontor. Jeg har jobbet som mekler i familievernet...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Det har ingenting å si at det er far som har flyttet, for om mor hadde flyttet, hadde det likvel vært far som måtte ta konsekvensene og takke ja til en annen samværspraksis.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 HI: Jeg fokuserer ikke på hvem sin "feil" dette er. Jeg er jo også skyldig, siden jeg ikke vil følge med han til hjemstedet siden jeg har jobb her, og ungene går i bhg her osv. Problemet er at vi skal skille lag, og at jeg vurderer avstanden på 4,5 timer for å være så stor, at jeg mener samvær 2. hver helg blir for ofte. Takk til dere som har svart seriøst. HI
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Hei er i samme situasjon. Far har gutten vår 1 gang i mnd.Vi har da møttes noen ganger på halveien slik at det ikke blir så langt å kjøre,enda han egentlig skal dekke sine kostnader selv.(Han flyttet,da gutten gikk i barnehage og det er ikke bra å bytte barnehage når barnet trives der.) Det ble vedtatt i retten at barnefar har krav på hver 14 dag men må da betale reisekostnader selv og stå ansvarlig for henting og levering.Han sto på sitt og vant frem det- men han har alldri tid/penger så det ender opp med ca 1 gang i mnd. men men .. Dere må lage en avtale som fungerer best for barnet og det er nok annen hver helg ,men da får far hente og bringe. Far flyttet langt vekk fra barna og har tatt det valget og da må han ta konsekvensen av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå