Thessa og Bebbis Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Min baby er 18 dager gammel, og etter vi kom hjem fra sykehuset krevde han 2 bryst og lå ihvertfall 20 min på hver. Også 2-3 timer til han ville ha igjen. Nå vil han plutselig bare ha 10-15 min på en pupp før han sovner og krever ikke mer før 3-4 timer senere. Er litt redd for at han ikke får i seg nok jeg. Kan jeg stole på at han sier ifra når han trenger mat?
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er ganske sikker på at han sier fra når han er sulten ja:) Er du usikker ta han med på helsestasjonen å veie han med jevne mellomrom, da ser du om han får i seg det han trenger, også er det litt gøy å følge med:) På vår helsestasjon kan vi iallefall bare stikke innom for å veie, trenger ikke ha noen avtale. Det at han suger kortere og bare en pupp, kan ha sammenheng med at han er blitt mer effektiv og melkeproduksjonen din har tatt seg opp, så han får mer på kortere tid;) Den første tiden syntes jeg at jeg satt ute med puppen hele tiden og ammet. Nå gjør hun seg ferdig på 5 minutter. Jeg ville ikke bekymret meg, med mindre han er prematur. Men ta en tur å veie han, så ser du;) Jeg fikk beskjed om at den første tiden er det normalt å legge på seg 150-180 gram i uken, men det er såklart individuelle variasjoner:) Lykke til!
Thessa og Bebbis Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 Tusentakk for svar! :-) Var å veide lillegutt idag! :-) Han var gått opp nesten 200 gram på 5 dager! Så da har jeg en liten idikasjon på hva han får i seg. Er nok som du sier slik at han suger mer effektiv og jeg har MASSE melk. Det er det ingen tvil om ihvertfall! :-)
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Så bra! Alltid greit å få sjekket slike ting, så slipper man å bekymre seg unødig. Selv om de pleier å si ifra når de er sultne, er det mye man bekymrer seg for som fersk mamma:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå