Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Svigermor skal alltid blande seg i barneoppdragelsen vår! Hun mener vi er for strenge, og at ungen bør få gjøre som han vil. Hun syns vi skal slå av lyden på tv når ungen har gått og lagt seg, kjøre eller trille tur for å få ham til å sove, la ham få mer saft/juice og godteri og få lov til å gjøre mer som han vil. Han har ikke noen problemer med å sovne, men allikevel skal dette "fikses på". Vi får snart et barn til, og da kan vi ikke venne ham til å ha det musestille hele tiden! Når jeg er streng med gutten min (sier ifra til ham når han gjør ting han ikke har lov til) og svigermor er der, tar hun gutten på fanget og sier "stakkars deg så slem mamma du er, du får jo ikke lov til noenting du..." Hun nekter å høre på noe jeg sier av hvordan jeg og sønnen hennes har bestemt vi skal oppdra barnet, og går imot alt vi sier! Jeg blir snart gal av dette, men jeg kan jo ikke nekte henne å se barnebarnet heller. Og jada, hun er her omtrent daglig. Dette har ingenting med at det er svigermor og ikke min egen mor. Det hadde faktisk vært bedre om det var min mor, for da hadde jeg turt å ta det opp, men jeg føler det er veldig ubehagelig å si ifra. Gutten er 2 år. Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Her synes jeg faktisk at det er mannen din sin jobb å "oppdra" moren sin litt. Sett et ultimatum. Hvis hun ikke kan oppføre seg, får hun ikke komme på besøk mer.. Går ikke an å oppføre seg sånn.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Det er vel strengt tatt det bestemødre er til for.. Å skjemme bort barnebarna.. Hvorfor skal det være forskjell på mor og svigermor? Si ifra på lik linje..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Det er forskjell på å gi en ekstra is og på å undergrave foreldrene konsekvent 13.47. Det er klart det er lettere å si i fra til sin egen mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå