Gå til innhold

Flaut - vedrørende bekledning hos fysioterapeut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man egentlig ha på seg hos fysio?

Første gangen jeg var så var jeg jo ikke forberedt, så jeg hadde g-string truse på meg! (går pga bekkenløsning) Synes det var rimelig flaut. Men så tenker jeg.. er det normalt at man skal være i bh og truse hos fysio?? Hva pleier dere andre ha på?

Tenkte i dag (skal igjen) at jeg tar på meg en lengre treningstopp, og kanskje at jeg kjøper meg en sånn jenteboxer, eller mammatruse?? Ville jo helst dekket meg til mer da.. med f.eks. treningsbukse eller shorts - går det an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fysioterapeut, og skulle jeg behandlet deg for bekkenløsning(eller tatt en generell undersøkelse) hadde jeg ønsket deg i boxer og bh/sportstopp. Kommer jo litt an på hva man er der for, er det bekkenet er det ønskelig at jeg får sett på hele ryggen, hoftene, rumpa(ser fint uten å dra ned undertøyet, altså!) og beina dine. Er mest bare ved første undersøkelsen at du trenger ta av deg så mye, ved behandlig senere ka du fint ha en kort shorts eller noe. Singlet og boxer hadde jeg valgt, og gjerne med en bh/topp som du kan bøye deg hit og dit i unten at puppene ramler ut, hehe. (been there, det er megaflaut å se at ens egen pupp velger å forlate bh'en!) (nå er detta mest flaut for en selv, en fysio ville aldri brydd seg om det, vi har sett det meste)

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingen :)

Da vet jeg hva jeg skal shoppe meg før timen i dag :)

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Jeg pleier å ha på meg hipsters og en singlet. Hvis jeg ligger i bare bh'en ramler puppene så fort ut når jeg ligger på siden, ikke gøy!

Skrevet

Bare av nyskjerrighet.

Jeg bruker aldri BH og synes ikke det er flaut om legen eller fyseoterapauten ser puppene mine. Har kvinnlig bæde lege og fyseoterapaut om det har noe å si, men synes dere det er rart eller ekkelt at jeg bare tar av meg på overkroppen i sånne sammenhenger?

Skrevet

Folk er jo forskjellige og da er det jo naturlig at man har forskjellige grenser for hva som er flaut og ikke. Synes ikke det er rart eller ekkelt i det hele tatt at andre tar av seg på overkroppen i slike sammenhenger - men kunne aldri gjort det selv.

Skrevet

Jeg må trene bekkenbunnen etter fødselen hos fysio, så jeg må ligge uten truse. Slå den§

Skrevet

Jeg jobber også som fysioterapeut, og tro meg; det er nok BARE du selv som tenker på dette. Vi driver ikke å glaner på rumpene eller puppene til folk! For oss er dette en jobb! Vi ser mange nakne kroppsdeler hver dag, og tenker ikke på det sånn.. Vi er opptatt av å se mest mulig av kroppen for å kunne gjøre en nøyaktig kartlegging. Det er viktig at det ikke er så mye tøy i veien. Men jeg spør alltid om det er greit at pasienten tar av seg til trusa og bh, og forklarer hvorfor det er viktig for meg å se mest mulig av kroppen.

Vi er trenet på dette, og vi merker fort dersom du føler ubehag! Kroppen har en finnurlig måte å si fra om vi føler oss trygg eller utilpass. Og dersom jeg ser at pasienten svetter, blir urolig, holder pusten, blir rød, så prøver jeg å gjøre det så raskt og skånsomt for pasienten. Eventuelt avslutter jeg, så ber jeg pas ta med seg shorts og singlet til neste behandling.

Vi ønsker jo ikke at det skal bli en ubehagelig opplevelse å få fysikalsk behandling! :)

Skrevet

Bare for å gi en kommentar til dette, slik at dere ikke får et misforstått syn på fysioterapeuter. For å drive med denne type behandling MÅ man ha en spesiell godkjenning, og ikke minst vidreutdanning/kurs i denne type opptrening. Det er IKKE alle fysioterapeuter som får lov å putte fingrene sine inn der!!

Hilsen fysioterapeut :)

Skrevet

Du kommer til å agre på manglende BH-bruk om noen år... Tro meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...