froeken Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Når begynte dere å kjenne det og hvordan kjente dere det? Er uke 19 nå, hadde ikke bekkenløsning med nr en men hører det fort kan skje med nr to likevel. Er ganske så overvektig, så jeg er veld egentlig redd jeg kan få det...
Minnie_Moon Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Her er en informativ side om emnet: http://www.lkb.no/ Vet ikke om overvekt øker risikoen for å få symptomgivende bekkenløsning, men det vil jo bidra til økt belastning som igjen kan gi vondt i rygg og sikkert bekken også. Symptomgivende bekkenløsning kan inntre når som helst i svangerskapet. Man kan ha vondt forskjellige steder og på ulike måter. Hvis du kjenner at du begynner å få vondt, så handler det om å forebygge. Jobb med holdningen og følg rådene som gis. Kan også være lurt å kontakte manuell/fysioterapaut. Håper du slipper unna, og lykke til :-)
snuffe Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Hadde korsryggsmerter fra uke 6, diagnostisert bekkenløsning i uke 12 (mer bevegelsesvansker og smerter foran i symfysen også). Men både lege og fysioterapeut har påpekt at det er uvanlig tidlig. Overvekt skal ikke ha noe særlig å si for om man får det, tror jeg. Er hormonelt betinget. Men det er klart det hjelper sikkert ikke med mange kilo ekstra når det først er vondt å bevege seg. =)
froeken Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2009 OK, tusen takk for svar. Det er rart hva man engster seg for egentlig. Jeg hadde bare et utrolig ukomplisert første svangerskap, så tenker vel at det må være min tur med plager nå... Og det er en del rundt meg som er veldig på at jeg ikke trenger slippe så billig unna denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå