Gå til innhold

Kino

Luftig med nr2 på vei*Høygrav*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger noen råd fra dere... Er i uke 27 nå, og har så lyst å se Engler og Demoner på kino. Var på Knowing for 3 uker siden, og tror baben reagerte velding på støynivået. Det var fryktelig mye turning der inne, faktisk så mye at jeg til slutt la både min og samboeren sin jakke godt rundt magen for å dempe lydene litt. Da ble det litt stillere, men fortsatt mye liv. Har dere opplevd lignende? Og tror dere det påvirker babyen, eller var det bare et sammentreff?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å være noen som helst ekspert så tror jeg babyer i mors mage reagerer på lyd utenfor mors mage. Jeg har lest noe om at dersom man synger samme nattasang til den hver kveld mens den er i magen så kjenner babyen igjen sangen når den er ute av magen. Jeg har også sett et program om et svangerskap på nrk nett-tv der den nyfødte babyen ble rolig av at mora sang sangen hun hadde sunget for babyen mens hun var gravid.

Jeg er også litt engstelig for at høye lyder rundt meg skal gjøre trivselen til babyen min mindre. Bor for øyeblikket i en storby. På nasjonaldagen gikk brannalarmen tre ganger til frokost der vi var ute å spiste. Samtidig var det mye støy ute. Det er jo ganske høyt lydnivå både på brannalarmer og ambulansebiler, politibiler osv. Jeg misliker selv høye lyder, og har lest noe om at trivselen til babyen min blir påvirket av hvordan jeg har det. Så jeg holder meg stort sett for ørene når brannalarmer ringer, ambulansesirener høres o.l. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg kan gjøre trivselen til babyen min god i en slik sammenheng...

Skrevet

selv har jeg ikke kommet så langt i svangerskapet at dette er noe problem- er kun i uke 14, men da kusinen min var gravid kunne hun ikke høre ¨på høy musikk i bilen lenger. Babyen likte det ikke sa hun...

Skrevet

kanskje filmen går som babykino? Da har filmen lavere lyd..

Skrevet

Har vært på kino og gutten min sparker når det er bråe, høye lyder, men det nok mye mer dempet der inne enn for oss. Vi har papegøyer hjemme, så synes det bare er bra at han blir vant med at det kan komme høye lyder. Kino er jo noe av det lille jeg kan gjøre med bekkenløsning, så ser for meg en sommer med mye kinogåing.

Spiser du godteri på kino? For hos meg blir det ekstra liv når jeg spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...