Gå til innhold

hvilken uke er mest vanlig å miste i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør sikkert fryktelig dumt nå men ser det er flere og flere som mister, jeg blir skikkelig stressa av å vite at det kan skje meg også når som helst:(

Jeg er ikke mer enn 5+3.

Unner ingen å miste:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er ikke sikker da, men eg mener å ha lest at det er mest vanlig å miste i uke 4-5, og at mange ikke engang merker at de mister da, fordi de bare får en litt kraftig mensen...Sjansen for å miste blir jo mindre og mindre jo lenger du kommer.

Skrevet

Ingen fasit på det gitt - tror alt er vanlig jeg! Jeg var til tidlig UL i uke 12 for å få bekreftelse på om jeg hadde tvillinger eller ikke den 05 mars i år - det viste seg at jeg bar på tvillinger, men at de sluttet å utvikle seg i uke 6. Ingen hjerteslag ble påvist hos noen av dem. Fostersekkene, morkake og livmor hadde da vokst som normalt - bra jeg fikk tidlig UL ellers hadde det mest sannsynlig ikke blitt oppdaget før på UL i uke 18 - og det hadde vært enda verre...

Jeg er selv 6+4 i dag, ble gravid ganske så fort etter at jeg mistet - så jeg håper og krysser fingrene for at alt går bra denne gangen!!!

Prøv å ikke stresse, tenk positive tanker og kos deg med svangerskapet - gled deg over at du er gravid og lev som normalt!!! Tror det er viktig å slappe av slik at hormonene kan vandre fritt i kroppen slik at svangerskapet opprettholdes.

Ville bare ønske deg fortsatt lykke til med svangerskapet - det går nok bra skal du se, men prøv å roe deg ned og slappe av og kos deg og gjør andre ting =)

Klem fra

Skrevet

Jeg er blitt fortalt at kroppen tester fosteret i uke 8-10. Kroppen ønsker selv å bære frem et levedyktig foster og vil kvitte seg med de som ikke er sterke nok.

Det pågår en "test" til litt senere, men jeg husker ikke helt når det er. Men da er det svært få som mister. Jeg tror så langt ikke jeg har hørt om noen...

Men husk at det du leser her er bare et lite utsnitt av befolkningen, og at de som mister har større behov for å snakke om det enn de som ikke mister.

Hvis du ser rundt deg, og tenker at alle mennesker i verden en gang har vært et lite foster i uke 6, så går det jo bra de aller fleste gangene :o)

Skrevet

Jeg har en gynekolog jeg stoler veldig på.

Jeg mista i November 2008, i uke 8. Og i dette svangerskapet i uke 8 fikk jeg blødninger.

Det han sa var at det var vanligst å miste i de ukene man skulle ha hatt mensen. Altså uke 4, uke 8 og uke 12. Men det er svært få som merker at de mister i uke 4, siden det er et fåtall som vet at de er gravid så tidlig.

Skrevet

Jeg har lest at det er vanligst å miste før uke 8, men er jo selvsagt noen som mister etter dette og. Så det er vanskelig å si... Men de fleste kan vel slappe av etter uke 12.

Jeg skal på tidlig UL om to uker og gleder meg veldig. Da er jeg nesten ti uker på vei, og om det er et bankende hjerte der da så kan jeg nok slappe av.

Skrevet

En ting vet jeg ihvertfall...

Og det er at en IKKE skal fokusere på og miste, og heller fokusere på å være lykkelig over å ha blitt gravid.

1.trimester er ikke et anbefalt forum å være på, da det ofte blir fokusert på å miste, og ikke over det og være gravid!

Anbefaler deg heller å se på andre debattsider, eventuellt logge av bim.

Jeg mener det virkelig, og ønsker ikke og være frekk, men dette forumet kan neppe være sunt. Jeg var endel her inne tidligere, men kjente at jeg ble nervøs av å være her inne. Jeg er faktisk ingen lettskremt person fra før av.

Gled deg heller du, og ikke les så mye hva som står her inne. Husk, det er store sjanser for at mange tråder til og med er oppdiktet.

Lykke til med graviditeten du!! :)

Skrevet

ENIG! Jeg begynner å bli nervevrak etter å vanke på 1. trimester. Er 6 uker i dag og mistet selv i høst. Men etter en dag med glede over å få positiv test har jeg gått helt i kjeller'n av å lese her inne. Nå er jeg helt sikker på at det skal gå galt. Og hvorfor det? Fordi jeg henger her inne. Livsfarlig. For de fleste går det bra, og en må kunne glede seg over graviditeten de første 12 ukene også!

Ikke heng for mye her inne må være dagens stalltips! Heia alle gravide, også de som er tidlig.

Skrevet

Ja det er veldig sant det dere sier, husker sist sv også så måtte jeg vike unna her:/

Har kjempe lyst å si det til alle jeg kjenner men kanskje lurt å drøye litt.

Skrevet

Jeg tror den mest kritiske tiden er den uken hjertet skal begynne å slå, altså rundt uke 5-6.

Var på tidlig ultralyd på klinikk Hausken i Haugesund forrige uke, og der sa gynekologen at når mans er et hjerte slå, er det bare 5 % sjans for å miste. Dersom alt ser fint ut i uke 12, er det bare 1 % sjans for at det ikke blir en baby. Med andre ord; egentlig veldig liten sjans for å miste!

Skrevet

Knøtt_nr_3 => GRAVID!!

takk for oppmuntrende ord

skal på ul i uke 6 uke 7 engang dette beroliget meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...